وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در یکسال گذشته کارهایی صورت گرفت که بسیاری از سو رفتارها مانند سهمیه بندی ورق خاتمه پیدا کند یا الزام کردیم تمامی فولاد باید در بورس عرضه شود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه واردات خودرو اظهار داشت: واردات خودرو هفته پیش مصوب شد. یک مدت چالش‌های وجود داشت اما در حال حاضر در مسیر ابلاغ است.
 
وی در رابطه با صادرات قطعات خودرو به روسیه عنوان کرد: نمایشگاهی که در مسکو افتتاح شد حدود 559 شرکت حضور داشتند که بعد از روسیه بیشترین حضور را ایران داشت و در بازدیدی که مقامات روسیه داشتند، غرفه داران گفتند بیش از حد انتظار از بازار استقبال شده است. ان شاءالله صادرات خوبی در حوزه قطعات خودرو داشته باشیم و احتمالاً توافقاتی در روزهای آینده در نمایشگاه انجام شود.
 
فاطمی امین در رابطه با بورس کالا گفت: بسیاری از کالاها وارد بورس کالا شدند و در مورد خودرو قرار بود هماهنگی‌هایی صورت گیرد و تصمیم به عرضه خودرو در بورس کالا گرفته شد. قیمت خودرو در بورس کالا به دو شکل قیمت پایه و قیمت پایانی است. قیمت پایه همان قیمت کالا خواهد بود.
 
وی در رابطه با فساد فولاد مبارکه گفت: مدیرعامل سابق فولاد مبارکه سال گذشته جابجا شد و تیمی را گذاشتم که گزارش مجلس را با دقت بررسی کنند. در یکسال گذشته کارهایی صورت گرفت که بسیاری از سو رفتارها مانند سهمیه بندی ورق خاتمه پیدا کند یا الزام کردیم تمامی فولاد باید در بورس عرض شود.

لینک کوتاه
فولاد بورس عرضه واردات خودرو

اخبار مرتبط

بورس ریخت

بورس ریخت

تالار شیشه‌ای در آخرین روز کاری هفته با افت مواجه شد؛ به طوری که شاخص کل با کاهش بیش از 13... 23 اسفند 1402

نظرات شما