بازار سهام پس از تعطیلات در حالی با تقویت حجم و ارزش معاملات سهام روبرو بود که تحت تأثیر اخبار برجامی، گروه بانک‌ها و خودرویی‌ها را لیدر بازار در روزهای فرسایشی خود قرار داده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، معامله گران بورس تهران در بازگشت از تعطیلات تقویمی هفته، شاهد تقویت حجم و ارزش معاملات سهام همسو با ورود آرام نقدینگی از سوی حقیقی هایی بود که تحت تأثیر اخبار پیرامونی مذاکرات احیای برجام، به دنبال فرصتی برای شناسایی بازدهی‌های کوتاه مدت است.
 
در بازار امروز گروه خودرو و بانک‌ها اگر چه همچنان با غلبه عرضه بر تقاضای سهام مواجه بودند اما اقبال برای جمع آوری سهام این گروه از سوی معامله گران باعث شکل گیری معاملات پرحجم در روندی متعادل شد.
 
این در حالی است که برخی گمانه‌ها حاکی از پذیرفتن متن توافقنامه از سوی طرفین مذاکره با وجود همه حرف و حدیث‌های پیرامونی داخلی است.
 
در بازارهای جهانی نیز امروز نفت خام با اندکی رشد روبرو بود. در اخبار این بازار امروز شنیده شد آمریکا نخستین محموله نفتی خود به مقصد آلمان را صادر کرده است.
 
به گزارش مهر، در پایان معاملات امروز سه شنبه 18 مرداد ماه 1401 شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش سه هزار و 19 واحدی به یک میلیون و 451 هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با افزایش 801 واحدی عدد 390 هزار و 944 و احد را به نمایش گذاشت.
 
شاخص بازار اول اما در حالی با 4.962 واحد افزایش روی رقم یک میلیون و 90 هزار واحد ایستاد که شاخص بازار دوم با 2.135 واحد کاهش، به عدد 2میلیون و 841 هزار واحد رضایت داد.
 
در بورس تهران امروز 5 میلیارد و 790 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در 305 هزار و 508 نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر 4 هزار و 992 میلیارد تومان را در برداشت.
 
در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با 100 واحد افزایش به رقم 19 هزار و 150 واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری 2 میلیارد و 533 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از 12 هزار و 145 میلیارد تومان معامله شد که 9 هزار و 951 میلیارد تومان از این مبلغ ناشی از عملیات بازار باز بانک مرکزی بود.
 
اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد امروز شاخص کل بورس تهران به ترتیب نمادهای "فولاد" با 2.965و احد، "خساپا" با 293 واحد و "وبملت" با 259و احد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی "تاپیکو" با 559 واحد، "شبندر" با 478 واحد و "کگل" با 457 و احد کاهش، بالاترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

لینک کوتاه
خودروئی ها بانکی ها مُد برجام رشد ارزش معاملات سهام

اخبار مرتبط

نظرات شما