مدیر بهره برداری و کنترل سیستم شبکه برق کشور گفت: زمان اوج مصرف برق از ساعت 12 تا 18 است و بعد از ساعت 18 با خنک شدن هوا و کاهش دما از مصرف برق کاسته می‌شود، اما مجدداً با شروع ساعت پیک شبانه مصرف افزایش می‌یابد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط‌عمومی بهره‌برداری و کنترل سیستم شبکه برق، مازیار جمشیدی اظهار کرد: زمان اوج مصرف برق از ساعت 12 تا 18 است و همان‌طور که نمودارها در مرکز مدیریت بارو انرژی نشان می‌دهند بعد از ساعت 18 با خنک شدن هوا و کاهش دما از مصرف برق کاسته می‌شود و مجدداً با شروع ساعت پیک شبانه و افزایش میزان روشنایی منازل، معابر از ساعت 20 تا 23 پیک شبانه شروع می‌شود که در این بازه زمانی همچنان به همکاری و همراهی مشترکان نیازمندیم.
 
وی افزود: امروز میزان مصرف برق به 67300 مگاوات رسید که در مقایسه با روز گذشته که 68107 مگاوات را شاهد بودیم روندی کاهشی را داشتیم ولی همچنان روند مصرف به‌خاطر تداوم گرما افزایشی است.
 
مدیر بهره برداری و کنترل سیستم شبکه برق کشور ادامه داد: با افزایش مصرف برق، سیستم‌های تولید نیروگاه‌ها به نحوی عمل می‌کند که با افزایش دما، اثر کاهشی بر تولید نیروگاه‌ها دارد و از میزان تولید نیروگاه‌ها کاسته می‌شود، ولیکن تا جایی که ممکن باشد، همکاران ما در نیروگاه‌ها از این امر جلوگیری می‌کنند.
 
جمشیدی افزود: با صرفه‌جویی مشترکان در ساعات اوج مصرف و همکاری ادارات و نهادها می‌توان به پایداری شبکه برق کشور کمک کرد.

لینک کوتاه
اوج مصرف برق افزایش مصرف پیک شبانه