بازار خودروی کشور در حال حاضر در وضعیت رکود قرار دارد. کارشناسان معتقدند این رکود و قیمت خودرو به دلار و مذاکرات وین بستگی دارد.

به گزارش نسیم اقتصاد، تجارت‌نیوز نوشت: قیمت خودرو صفر داخلی در روز 23 اسفند 1400 با توجه به آمارها و قیمت با تغیراتی همراه است.
 
قیمت خودرو صفر داخلی امروز 23 اسفند 1400 در بازار ایران به شرح زیر است:
 
خودروی پراید 111 به نرخ 190 میلیون تومان رسید. پراید 131 نیز به نرخ 162 میلیون تومان به فروش می‌رسد.
 
خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل  1400 در قیمت 470 میلیون تومان در بازار خودروی کشور موجود است. اما دنا معمولی به 355 میلیون تومان رسید.
 
قیمت خودروهای پرطرفدار
 
نرخ خودرو تیبا هاچ بک پلاس به نرخ 202 میلیون تومان رسید. پژو 206 تیپ دو به قیمت 265 میلیون رسید. پژو 206 تیپ پنج به قیمت 318 میلیون تومان رسید.
 
خودرو پژو پارس اتوماتیک به 442 میلیون تومان رسید. تارا اتوماتیک به 515 میلیون تومان رسید.
 
پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده
 
کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس خودرو گفت: بازار خودروی کشور یک بازار دلاری است و با تغییر قیمت دلار، قیمت خودرو نیز کاهش یا افزایش می‌یابد.
 
او توضیح داد: سال‌ها است که خودرو از یک کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است.
 
این کارشناس خودرو در ادامه توضیح داد: همه بازارها در کشور به مذاکرات وین بستگی دارد. اگر این مذاکرات به نتیجه برسد نرخ ارز کاهش و در نتیجه قیمت‌ها نیز کاهش می‌یابد. اما اگر نتیجه‌ای از برجام حاصل نشد بازار به روند افزایشی ادامه می‌دهد.
 
پیش از این فیروز نادری، کارشناس خودرو گفت: قیمت خودروهای ایرانی در یک هفته اخیر بین 10 تا 15 میلیون تومان ارزان شد. همچنین خبر آزادسازی خودروهای خارجی نیز در قیمت خودروهای لاکچری اثر گذاشته است.
 
او ادامه داد: خودروهای حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان نیز بین 50 تا 60 میلیون تومان ارزان شد. حالا نه تنها خریداران خودروهای داخلی بلکه خریداران خودروهای لوکس هم از بازار عقب‌نشینی کردند.

لینک کوتاه
ریزش شدید قیمت خودرو تیبا ۲۰۲ میلیون تومان

اخبار مرتبط

نظرات شما