وزیر صنعت، معدن و تجارت در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، بیان کرد: به دنبال اصلاح ساختارهای بازار حمل و نقل کالا هستیم و کار در ستاد تنظیم بازار به صورت اصولی پیش میرود.
به گزارش
نسیم اقتصاد به نقل از شاتا، سید رضا فاطمی امین با بیان این مطلب، افزود: حوزه حمل و نقل نیز یکی از موضوعات بسیار مهم در زنجیره توزیع کالا است و به دنبال اصلاح ساختارهای بازار آن هستیم.
در آیندهای نزدیک شاهد اصلاح ساختار بازار حمل بار خواهیم بود
وی در این خصوص ادامه داد: برنامه های این حوزه در دست اجراست و در آیندهای نزدیک شاهد اصلاح ساختار بازار حمل بار خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هزینههای حمل و نقل بسیار مهم است، گفت: وزارت صمت از چند وجهه با این موضوع مرتبط است، یکی مسائل ریلی است و دیگری هزینه های جاری حمل و نقل جاده ای است.
پیگیری موضوعات مرتبط با تامین لوکوموتیو و حمل ریلی با توافقات انجام شده با وزارت راه
وزیر صمت در این خصوص، ادامه داد: با توافقاتی که با وزارت راه و شهرسازی شده است موضوع تامین لوکوموتیو برای حمل و نقلی ریلی در دست پیگیری می باشد.
فاطمی امین در خصوص هزینههای جاری حمل و نقل جاده ای نیز، بیان کرد: 30 درصد لاستیک سنگین تولید داخل است که 20 درصد آن بایاس و 10 درصد دیگر رادیال است.
توزیع لاستیک تولید داخل مبتنی بر پیمایش می شود
وی ادامه داد: تخصیص این 30 درصد لاستیک تولید داخل مبتنی بر پیمایش می شود که این موضوع در حال نهایی شدن است.
انجام توافقات لازم میان وزارت صمت و وزارت راه برای نوسازی ناوگان
وزیر صمت همچنین اضافه کرد: در حوزه نوسازی ناوگان نیز توافقات لازم بین وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی نهایی شده است و منتظر مصوبه شورای عالی اقتصاد میباشد.
در این نشست اعضای شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص مهمترین مسایل مرتبط با هزینه های حمل بار در شبکه توزیع کالا با حضور محمدرضا پورابراهیمی «رییس کمیسیون اقتصادی مجلس» و تشکلهای تخصصی مربوطه به بحث و تبادل نظر پرداختند.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
رئیس کمیسیون تسهیل و توسعه تجارت اتاق بازرگانی تهران از توقف صادرات شیرینی و شکلات به... 14 بهمن 1402
دبیر هیات عالی نظارت بر سازمانهای صنفی کشور از توزیع لاستیک در فروشگاههای اینترنتی... 12 دی 1402
دستیار ویژه وزیر صمت با اشاره به اینکه به مرور کسری بازار لاستیک در حال جبران شدن است،... 5 دی 1402
نظرات شما