حاج بابایی گفت: کمیسیون تلفیق 9 میلیارد دلار ارز ترجیحی را برای سال آینده در نظر گرفت و حدود 80 هزار میلیارد تومان به عدد دولت اضافه شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از برنا، «حمید رضا حاج بابایی» رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران گفت: کمیسیون تلفیق 9 میلیارد دلار ارز ترجیحی را برای سال آینده در نظر گرفت و حدود 80 هزار میلیارد تومان به عدد دولت اضافه شد. 
 
وی در ادامه گفت: برای سال 1401قیمت گندم را 9500تومان تصویب کردیم و نیاز به واردات گندم نداریم، با این رقم کشاورزان کشت را افزایش می‌دهند و قاچاق را از بین میبرد. در سال آینده آرد تحویلی به نانوایی 660تومان خواهد بود.
 
حاج بابایی گفت: پایین ترین حقوق را 5میلیون تومان دریافتی مصوب کردیم برای شاغلین 5میلیون و 600 و برای بازنشستگان 5میلیون تعیین شده است.تا 60درصد حقوق ها افزایش یافته است. این برای اولین بار اتفاق افتاده و مالیات ها تا پنج میلیون تومان بخشیده شده است. مابقی حقوق ها ده درصد افزایش داشته است.از پنج میلیون تا پانزده میلیون ده درصد ، مازاد پانزده میلیون تا بیست و پنج میلیون 15درصد ، مازاد بیست پنج میلیون تا سقف هفت درصد بیست درصد و مابقی مثل کارانه پزشکان و امثالهم سی درصد  افزایش خواهد داشت.
 
وی‌ افزود: همچنین استفاده از قانون تجارت برای تغییر حقوق و سقف حقوق ممنوع شد‌.
 
حاج بابایی گفت: در بودجه 1401چند نکته مهم را لحاظ کرده ایم؛ تعرفه پرستاری پنج هزار میلیارد اختصاص داده شده است ، نظام رتبه بندی معلمان از 25به 40هزار افزایش یافت ادامه همزسان سازی حقوق بازنشستگان و ساماندهی وضعیت محیط زیست و مشکلات قوه قضائیه و تامین اجتماعی در بودجه مورد توجه بوده است.
 
وی تصریح کرد: برای اولین بار پدر و مادر شهید حداقل حقوق را دریافت می‌کنند
 
برای اولین بار صندوقی در سال آینده ایجاد میشود به نام صندوق بیماری های صعب العلاج تا کسانی که دچار بیماری ها میشوند و توانایی مالی ندارند به این صندوق مراجعه می‌کنند.دولت متعهد شده تا اجازه ندارد یک ریال به کسانی بدهد که توان مالی دارند.
 
وی گفت: در بحث اشتغال که مهمترین موضوع در بودجه است؛  در تبصره 18 ،120هزار میلیارد برای اشتغال و تولید کنار گذاشته ایم که هر استانی دوهزار میلیارد تومان در صندوق های پیشرفت و عدالت خواهد داشت و هزار میلیارد تومان هم از طریق بانک ها داده خواهد شد. در تبصره 16؛ 200هزار میلیارد برای اشتغال خرد اختصاص داده شده که در اختیار استان ها قرار داده میشود .

لینک کوتاه
رقم ارز ترجیحی سال آینده 9 میلیارد دلار قیمت گندم

اخبار مرتبط

نظرات شما