بازار سکه و طلا در هفته دوم بهمن ماه 1400 روزهای آرام و با ثباتی را سپری کرد، با این حال تداوم روند نزولی در روزهای پایانی هفته بیانگر گرایش به کاهش در این بازار بود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، بررسی بازار سکه و طلا در هفته دوم بهمن ماه حاکی از آن است  که قیمت سکه و طلا اگرچه در ابتدای هفته صعودی بود اما در ادامه روند کاهشی را در پیش گرفت.

 
سکه طرح جدید روز ابتدایی هفته را افزایشی آغاز کرد و با 130 هزار تومان افزایش قیمت با رقم 12 میلیون و 130 هزار تومان معامله شد. در دومین روز هفته بهای سکه 150 هزار تومان و روز دوشنبه 130 هزار تومان افت قیمت داشت.
 
پس از کاهش‌ قیمت‌های قابل ملاحظه سکه طرح جدید در روزهای یکشنبه و دوشنبه در اواسط هفته دوباره شاهد افزایش بهای سکه طرح جدید در بازار بودیم و در این روز سکه طرح جدید با نرخ 12 میلیون و 140 هزار تومان معامله شد.
 
نوسان قیمت سکه در کانال 12 میلیون تومان ادامه داشت و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به ترتیب با نرخ 12 میلیون و 50 هزار تومان، و 12 میلیون و 100 هزار تومان معامله شد.
 
نوسان قیمت‌ها در بازار طلای خام در هفته گذشته قابل توجه بود و بر مدار نزولی قرار داشت، به این صورت که روز شنبه و یکشنبه به ترتیب برابر یک میلیون و 232 هزار تومان و یک میلیون و 229 هزار تومان قیمت گذاری شد.
 
روز دوشنبه هر گرم طلای خام کاهش قیمت 13 هزار تومانی داشت و در روزهای دوشنبه و یکشنبه با قیمت یکسان یک میلیون و 217 هزار تومان بین معامله‌گران داد و ستد شد.
 
روز چهارشنبه قیمت آن برابر یک میلیون و 208 هزار تومان بود و در آخرین روز هفته به یک میلیون و 210 هزار تومان رسید.
 
بهای هر مثقال طلا در هفته دوم بهمن ماه 1400 همچون هفته‌های قبل در کانال پنج میلیون تومان نوسان داشت و تا میانه کانال نیز پیش‌روی می‌کرد اما دوباره سیر نزولی داشت.
 
روز شنبه هر مثقال طلا پنج میلیون و 338 هزار تومان بود و فردای آن روز به نرخ پنج میلیون و 325 هزار هم رسید. روزهای دوشنبه و شنبه به یک باره رشد 42 هزار تومانی را تجربه کرد. روز چهارشنبه هر مثقال طلا 37 هزار تومان کاهش یافت و در آخرین روز هفته با رقم پنج میلیون و 242 هزار تومان بین معامله‌گران داد و ستد شد.
 
برپایه این گزارش، قیمت اُنس جهانی طلا در هفته گذشته در محدوده یک‌هزار و 790 تا یک‌هزار و 80 دلار نوسان داشت.
 
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران امروز (جمعه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره تحولات بازار سکه و طلا گفت: بهای انس جهانی در هفته گذشته تحت تاثیر تحولات اقتصادی و سیاسی بود و افزایش قیمت نفت سبب کاهش قیمت دلار شد در نتیجه قیمت انس جهانی افزایش داشت.
 
«محمد کشتی آرای» افزود: در مجموع بهای انس جهانی در روز پنجشنبه نسبت به اول هفته 12 دلار افزایش هفتگی را تجربه کرد.
 
وی اظهارداشت: در بازار داخلی نیز کاهش، به طور میانگین 700 تومانی نرخ ارز در بازار متشکل ارزی، صرافی‌های مجاز و آزاد بر کاهش قیمت طلا بی‌تاثیر نبود.
 
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: در روزهایی که قیمت‌ها سیر نزولی دارد معاملات با احتیاط انجام می‌شود و داد و ستدها کاهش می‌یابد.
 
وی گفت: حباب سکه در طول هفته گذشته تغییرات و نوسان زیادی داشت و حتی به زیر 100 هزار تومان هم رسید که نشان دهنده کاهش تقاضا در بازار بود.
 
کشتی آرای افزود: البته روز پنجشنبه در آخرین معاملات حباب سکه به 200 هزار تومان رسید که نشان از مقاومت کاهش بیشتر قیمت‌ها داشت. یعنی قیمت‌ سکه برای کاهش مقاومت می‌کرد.
 
وی تصریح کرد: اگرچه قیمت طلا و سکه در هفته گذشته کاهشی بود اما بازار آرام و باثباتی را شاهد بودیم.

لینک کوتاه
گرایش کاهش سکه طلا هفته دوم بهمن ماه

اخبار مرتبط

نظرات شما