آمارهای ارایه شده از افزایش 67.2 درصدی مقدار تسهیلات پرداختی بانکها و موسسات اعتباری به بخش صنعت و معدن در 7 ماهه امسال حکایت دارد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از شاتا، بر اساس بر اساس آمار ارائه شده از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صمت (دفتر مدیریت داده، آمار و فناوری اطلاعات)، در 7 ماهه امسال بیش از 4397 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنعت و معدن از سوی بانکها و موسسات اعتباری پرداخت شده است که این رقم سهم 29.7 درصدی از کل تسهیلات پرداختی را داشته است.
 
همچنین در 7 ماهه سال گذشته 2630 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنعت و معدن از سوی بانکها و موسسات اعتباری پرداخت شده بود که سهم آن از کل تسهیلات پرداختی سیستم بانکی 29.2 درصد بوده است.
 
از سوی دیگر مقدار تسهیلات پرداختی بانکها و موسسات اعتباری به بخش بازرگانی در 7 ماهه امسال بیش از 2232 هزار میلیارد ریال بوده است که سهم 15.1 درصدی از تسهیلات پرداختی را به خود اختصاص داده است.
 
مقدار تسهیلات پرداختی به بخش بازرگانی در مدت مشابه سال گذشته نیز بیش از 1715 هزار میلیارد ریال بوده است.
 
گفتنی است که کل تسهیلات پرداختی سیستم بانکی در مدت زمات 7 ماهه امسال عدد 14828.9 هزار میلیارد ریال بوده است. این رقم در مدت مشابه پارسال نیز 8996.1 هزار میلیارد ریال بوده است.

لینک کوتاه
رشد 67.2 درصدی تسهیلات پرداختی بانکی بخش صنعت و معدن