مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت با اشاره به انجام دو میلیون و 222 هزار و 937 بازرسی در هفت ماهه ابتدای سال جاری، از نظارت ویژه بر بازار 17 قلم کالا و خدمت اولویت دار، خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از شاتا، سیدمجتبی سجادی جزی به اقدامات انجام شده سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها در بازرسی از بازار کالاهای اساسی در هفت ماهه امسال اشاره کرد و اظهار داشت : در راستای نظم دهی و انسجام بیشتر فرایند تنظیم بازار بازرسی‌های مستمر توسط اکیپ‎های بازرسی و نظارت در سازمانهای صمت استانها صورت می‌گیرد.

وی گفت: طی این مدت نیز دو میلیون و 222 هزار و 937 مورد بازرسی با حضور بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاههای ذیصلاح از جمله وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و... انجام شده است.

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت ادامه داد: این تعداد بازرسیهای انجام شده منجر به تشکیل 153 هزار و 700 فقره پرونده برای واحدهای متخلف و کشف 183،072 تخلف از انواع تخلفات اقتصادی گردیده است.

سجادی جزی؛ هدف از نظارت ویژه را بررسی قیمت‌ها، جلوگیری از دپوی کالاها و اقلام ضروری و پایش عملکرد فعالان اقتصادی در سطح بازار دانست و بیان کرد : آمار بازرسی‌های انجام شده طی این مدت نشانگر آن است که بیشترین بازرسی‌ها مربوط به کالاهای اساسی و استراتژیک شامل فرآورده‌های پروتئینی از جمله گوشت قرمز و گوشت مرغ، مواد لبنی، شکر، روغن نباتی و ... بوده و پرونده متخلفین پس از تحقیقات تکمیلی، جهت سیر مراحل قانونی در اختیار تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفته است.
وی، با تأکید بر لزوم هماهنگی بیشتر و تقسیم کار جدید بین دستگاه‌های مسئول تصریح کرد: مقرر شد در امر نظارت بر قیمت اقلام خوراکی در بازار از همه ظرفیت‌های درون دولت، سازمانهای صمت استانها، اصناف، سازمان تعزیرات حکومتی و بسیج اصناف استفاده شود تا نظارت و کنترل قیمت‌ها در بازار به صورت عینی و عملی تحقق یابد.

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت با اشاره به شرایط کنونی بازار و روند افزایشی قیمت کالاها، خاطر نشان کرد : متاسفانه برخی افراد فرصت‌طلب از شرایط کنونی سوء‌استفاده نموده و اقدام به گران‌فروشی، کم‌فروشی و احتکار کالاها می‌کنند که باید با این‌گونه عوامل برخورد قاطع صورت پذیرد.

سجادی جزی در خصوص طرق مختلف طرح شکایات از سوی شهروندان اعلام کرد: مردم با مراجعه به ستاد خبری سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها و شهرستانهای تابعه می‌توانند نسبت به تنظیم شکایت خود اقدام نمایند.

وی توصیه کرد: شهروندان شکایات خود را از طریق تلفن (124)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (124.ir) و اپلیکیشن آپ مطرح نمایند، چنانچه شکایت آنها قابل پیگیری باشد، یعنی در قالب قوانین حمایت از حقوق مصرف کنندگان، نظام صنفی یا تعزیرات حکومتی تعریف شده باشد، اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.

 

لینک کوتاه
انجام بیش از 2 میلیون بازرسی اصناف 7 ماهه نخست

اخبار مرتبط