دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران ، در تشریح عملکرد بانک در پایان شش ماه اول سال 1400 گفت : تا پایان شهریور ماه سال جاری مبلغ 73 هزار و 400 میلیارد ریال انواع تسهیلات به 119 هزار نفر از مشتریان حقیقی و حقوقی بانک اعطا شده است که این تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد 53 درصد و از نظر مبلغ 49 درصد رشد داشته است.

به گزارش نسیم اقتصاد، دکتر شیری اظهار داشت : مبلغ سرانه تسهیلات پرداختی (نسبت تسهیلات اعطایی به تعداد دریافت کنندگان ) 616 میلیون ریال است که نشان دهنده تمرکز بانک بر اعطای تسهیلات خرد در مناطق کم برخوردار و روستایی است.

 مدیر عامل پست بانک ایران تصریح کرد : بخش های خدمات و فناوری اطلاعات و ارتباطات 51 درصد ، کشاورزی 22 درصد ، صنعت و معدن 13 درصد و بازرگانی 11 درصد تسهیلات پرداختی را به خود اختصاص داده اند. بررسی صورت گرفته نشان می دهد تسهیلات پرداختی در  بخش خدمات و فناوری اطلاعات و ارتباطات نسبت به دوره مشابه سال قبل ، 9 درصد رشد داشته است.
دکتر شیری افزود : تا پایان شهریور ماه سال جاری 3 هزار و 708  فقره انواع ضمانتنامه بانکی به مبلغ 9 هزار و 600 میلیارد ریال توسط پست بانک ایران صادر شده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته از نظر مبلغ 231 درصد و از نظر تعداد 39 درصد رشد را نشان می دهد.

لینک کوتاه
دکتر شیری تسهیلات پرداختی پست بانک ایران