وزیر نیرو گفت: اولین برنامه‌ ما تکمیل سدهای استان بوشهر است که در همین رابطه احداث پنج سد را در برنامه قرار داده‌ایم.

به‌ گزارش نسیم اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی‌اکبر محرابیان" عصر روز جمعه در جریان سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت منابع آبی استان اظهار کرد: نیازمند تامین منابع پایدار برای آب شرب، صنعت و کشاورزی هستیم.
 
وی اضافه کرد: در حال حاضر یک سد بزرگ آب استان بوشهر را تامین می‌کند و بقیه آب‌های زیرزمینی یا آب‌هایی هستند که از سایر استان‌ها منتقل شده و مقداری هم از طریق آب‌شیرین‌کن‌های موجود تامین‌ می‌شود.
 
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: اولویت ما تکمیل سدهای استان است که پنج سد را در برنامه قرار داده‌ایم تا به مرحله بهره‌برداری برسانیم.
 
وی با اشاره به ایجاد ظرفیت 90 هزار مترمکعبی آب‌شیرین‌کن، افزود: در تلاش هستیم تا پایان سال جاری حدود 20 هزار مترمکعب ظرفیت آب‌شیرین‌کن را به مدار بیاوریم و الباقی هم ان‌شاءالله در سال 1401 وارد مدار می‌شود.
 
محرابیان با اشاره به ایجاد خط آب شیرین‌کن‌ها و تامین آب از 50 درصد پروژه‌های جدید استان، ادامه داد: بعد از اجرای این پروژه‌ها آب مورد نیاز برای استان تامین خواهد شد.
 
وزیر نیرو با اشاره به بازدیدهای خود از دو شهرستان تنگستان و دشتی در استان بوشهر تصریح کرد: در این دو شهرستان از طرح‌های نیمه تمام بازدید کردیم و تصمیماتی در این بازدیدها گرفته شد که بعد از مطرح شدن در شورای اداری استان در حضور رئیس جمهور مطرح خواهیم کرد.

لینک کوتاه
۵ سد جدید استان بوشهر برنامه‌ریزی ایجاد ۹۰ هزار مترمکعب آب‌شیرین‌کن

اخبار مرتبط