وزارت راه و شهرسازی از کاهش 57 درصدی سفرهای هوایی در تعطیلات کرونایی اخیر به نسبت ماه قبل خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، وزارت راه اعلام کرد: به عنوان نمونه، 28 مرداد امسال (روز عاشورا) 76 پرواز خروجی و 74 پرواز ورودی در فرودگاه مهرآباد انجام شده است که در مقایسه با روز مشابه در تیرماه به ترتیب 56.6 و 57.5 درصد کاهش داشته است.

 
در روز سه شنبه 26 مرداد در فرودگاه کیش 32 پرواز (شامل 16 پرواز ورودی و 16 پرواز خروجی) انجام شد؛ حال آنکه شنبه 30 مرداد بر اساس اعلام اطلاعات پرواز این فرودگاه، 16 پرواز شامل 8 پرواز ورودی و 8 پرواز خروجی انجام شد که نشان‌دهنده کاهش 50 درصدی پروازهای فرودگاه کیش است.
 
در فرودگاه مشهد نیز روز شنبه 30 مرداد 26 پرواز ورودی داخلی، 22 پرواز خروجی داخلی، 2 پرواز ورودی خارجی و 3 پرواز خروجی خارجی و مجموعاً 53 پرواز انجام شد.
 
بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص کاهش سفر به شهرهای مختلف، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز به مدیریت سازمان هواپیمایی کشوری، اقدام به کاهش و کنترل پروازها کرد.
 
با این اقدام، پروازها تا حدود یک‌سوم کاهش پیدا کرد اما این میزان، در شهرهای مختلف با توجه به تعداد پروازها، متفاوت است. مثلاً اگر فرودگاهی 2 پرواز در روز داشت، یک پرواز آن کاهش یافت و امکان توقف هر دو پرواز وجود نداشت که در نتیجه در چنین فرودگاه‌هایی، تعداد پروازها کاهش 50 درصدی داشته است.
 
متوسط پروازهای فرودگاه مشهد در روزهای عادی و پیش از اعمال محدودیت‌ها، 170 پرواز در روز بود که این آمار نشان می‌دهد در مقایسه با مدت‌زمان مشابه در ماه گذشته 69 درصد کاهش پرواز و 72 درصد کاهش مسافر داشته‌ایم.

لینک کوتاه
کاهش ۵۷ درصدی سفرهای هوایی تعطیلات کرونایی