زمانی خودروهای چینی به دلیل قیمت های پایین خود در بازار خودرو ایران از محبوبیت بالایی برخوردار بودند اما رصد بازار خودرو نشان داده است که قیمت این خودروها نیز از سال 97 تاکنون بیش از 6 برابر شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، همزمان با خروج برندهای خودروسازی اروپایی نظیر رنو و پژو از خاک ایران برندهای خودروسازی چینی وارد کشور شدند و طولی نکشید که برای خود جا باز کردند؛ در حال حاضر ایران یکی از متنوع ترین بازارهای خودرو چینی در دنیا را دارد.
 
دلیل ماندگاری خودروهای چینی در بازار خودرو ایران قیمت پایین آنها و آپشن های به روز بود که امروزه عامل محبوبیت اولی در حال از بین رفتن است؛ بررسی های صورت گرفته حاکی از آن است که در سال 97 با 50 تا 150 میلیون تومان امکان خرید بهترین خودروهای چینی موجود در بازار فراهم بوده است اما امروزه خودروهای چینی در حال یک میلیاردی شدن هستند.
 
بررسی روند قیمت ها در بازار خودروهای چینی از سال 97 تاکنون حاکی از افزایش 6 برابری قیمت ها در این بازار است؛ در سال 97 قیمت خودرو برلیانس H230 دنده ای تنها 43 میلیون و 500 هزار تومان بوده است اما امروز این خودرو به قیمت 245 تا 260 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود و خودرو برلیانس H330 اتوماتیک نیز در حالی امروز در دامنه قیمتی 415 تا 430 میلیون تومان خرید و فروش می شود که قیمت این خودرو در سال 97 تنها 61 میلیون تومان بوده است.
 
هایما اس 5 نیز در حالی امروز در دامنه قیمتی 590 تا 630 میلیون تومان خرید و فروش می شود که در سال 97 قیمت این خودرو تنها 98 میلیون تومان بوده است و هایما اس 7 توربو اتوماتیک نیز از 100 میلیون تومان در سال 97 امروز به قیمت 700 میلیون تومان رسیده است.
 
قیمت روز برخی از خودروهای چینی موجود در بازار در جدول زیر آمده است:


لینک کوتاه
رشد عجیب و غریب قیمت خودروهای چینی جدول قیمت ها