معاملات نفت و گاز خاورمیانه و آفریقا در سه‌ماه نخست سال 2021 میلادی 33 درصد کاهش یافت.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از پایگاه خبری اویل پرایس، معاملات صنعت نفت و گاز در خاورمیانه و آفریقا در سه ماه نخست امسال نسبت به سه‌ماه پایانی سال 2020، 32.92 درصد کاهش یافت.
 
کشورهای خاورمیانه و آفریقا در سه ماه نخست امسال 27 قرارداد نفت و گاز به ارزش 4 میلیارد و 810 میلیون دلار در خاورمیانه و آفریقا امضا کرده‌اند، این در حالی است که میانگین معاملات انجام‌شده در این منطقه در سه ماه پایانی پارسال 40.25 قرارداد بود که براساس داده‌های مرکز اطلاعات گلوبال دیتا، همه این معاملات مربوط به قراردادهای ادغام و تملیک شرکت‌ها بود.
 
پنج معامله بزرگ به ارزش 4 میلیارد و 560 میلیون دلار، 94.9 درصد مجموع معاملات انجام‌شده در سه ماه نخست امسال این منطقه را به خود اختصاص دادند.
 
بزرگ‌ترین معامله و تنها معامله میلیارددلاری انجام شده در سه ماه نخست امسال، معامله 2 میلیارد و 600 میلیون دلاری فروش 20 درصد از مجموع 60 درصد سهام بریتیش پترولیوم در بلوک گازی عمان بود.
 
دومین معامله بزرگ انجام‌شده در خاورمیانه و آفریقا در این بازه زمانی فروش 926 میلیون دلار از سرمایه‌های بالادستی شرکت بزرگ شل در صحرای غربی مصر بوده است، در این قرارداد شرکت شل سرمایه‌های تولید و اکتشاف خود را به کنسرسیومی متشکل از شرکت چیرون پترولیوم و کایرن انرژی صحرا واگذار کرد.

لینک کوتاه
کاهش ۳۳ درصدی معاملات نفتی خاورمیانه آفریقا