شمار تولیدکنندگان نفت آمریکایی شمالی که خواستار حمایت در برابر ورشکستگی شدند، در سه ماهه نخست سال 2021 به بالاترین آمار سه ماهه اول از سال 2016 تاکنون رسید.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، با این حال گزارش شرکت حقوقی هاینس و بون نشان داد شمار ورشکستگیها از اوجی که در سه ماهه دوم و سه ماهه سوم سال 2020 داشت، به میزان قابل ملاحظه‌ای آهسته شد.
 
طبق گزارش گزارش مانیتور ورشکستگی مناطق نفتی شرکت هاینس و بون، هشت تولید کننده در سه ماه نخست سال 2021 خواستار حمایت در برابر ورشکستگی شدند که بالاترین آمار سه ماهه نخست از سال 2016 بوده که در آن زمان 17 تولیدکننده نفت در آمریکای شمالی خواستار حمایت در برابر طلبکارانشان شده بودند.
 
 تگزاس 50 درصد از کل تقاضاهای حمایت در برابر ورشکستگی تولیدکنندگان نفت در سه ماهه نخست سال 2021 را با چهار تولیدکننده به خود اختصاص داد.
 
مجموع بدهی تولیدکنندگانی که خواستار حمایت در برابر ورشکستگی شدند، بیش از 1.8 میلیارد دلار بود که دومین رکورد پایین مجموع بدهی برای سه ماهه نخست، پس از رکورد بدهی 1.6 میلیارد دلار در سه ماهه اول سال 2019 بود.
 
با وجود اینکه شمار ورشکستگیهای سه ماهه نخست امسال بالاترین رکورد سه ماهه اول از سال 2016 بود اما نشان داد که روند درخواست‌های حمایت در برابر ورشکستگی پس از اینکه 18 تولیدکننده نفت و گاز در سه ماهه دوم و 17 تولیدکننده در سه ماهه سوم سال 2020 خواستار حمایت در برابر ورشکستگی شده بودند، آهسته شده است. در دو دوره مذکور، تبعات ریزش قیمت نفت و بحران به شدت توسط تولیدکنندگان ملموس بود.
 
 بر اساس گزارش اویل پرایس، علاوه بر هشت تولیدکننده نفت، در سه ماهه نخست سال میلادی جاری پنج شرکت خدمات میدان نفتی نیز خواستار حمایت در برابر ورشکستگی شدند که سومین رکورد پایین سه ماهه اول از سال 2015 و بسیار پایینتر از 27 درخواست حمایت در برابر ورشکستگی در سه ماهه سوم و 17 درخواست در سه ماهه چهارم سال 2020 بود. مجموع بدهی شرکت‌های خدمات میدان نفتی که در سه ماهه اول سال 2020 خواستار حمایت در برابر ورشکستگی شدند، بیش از 7.2 میلیارد دلار بود که سومین رکورد بالای سه ماهه اول از سال 2015 بود اما 99.8 درصد از این بدهی مربوط به شرکت سدریل لیمیتد بود.
 
 
 

لینک کوتاه
جهش آمار ورشکستگی تولیدکنندگان نفت آمریکا

اخبار مرتبط

نظرات شما