دکتر حسن نوروزی نماینده ایثارگر و مردمی رباط کریم ، بهارستان و پرند و رییس فراکسیون ایثار وشهادت در مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی با خبرنگار پارلمانی یاران امروز در خصوص مصوبات ایثارگران و جانبازان و خانواده شهدا در قانون بودجه سال 1400 اشاره و بر اجرای کامل مصوبات تاکید کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرنگار پارلمانی یاران امروز ، دکتر حسن نوروزی تصریح کرد؛ تبدیل وضیعت ایثارگران و جانبازان جزو دغدغه و اولویت های خاص برای فراکسیون بود و باید بگویم که با پیگیری فراکسیون بودجه در راستای مصوبات ایثارگری در مجلس مصوب شد، همه سازمان ها، دولت و دستگاه ها را مکلف کردیم که همه نیروهای شرکتی ، قرارداد معین، کارگری، حجمی، تبصره ای و بند ب و الف ماده 18 قانون خدمات رسانی به ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا را لحاظ کرده و بدون شرط ازمون و شرط سنی و جنسیتی در سال 1400 تبدیل وضعیت رسمی و قطعی شوند.
وی خاطر نشان کرد؛ اصلی ترین هدف فراکسیون ایثار و شهادت در  سال 1400 اجرای مصوباتی است که فراکسیون در جلساتش مصوب کرده ودر بودجه سال جاری هم لحاظ شده و رضایت مندی خانواده شهدا ، جانبازان و ایثارگران را در بر خواهد داشت.
رییس فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی با اشاره به حقوق ماهیانه برای جانبازان تا 24 درصد اظهار داشت؛ جانبازان بین 5 تا 24 درصدمعسر که بیش از 35 هزار نفر هستند در ردیف بنیاد شهید لحاظ شده و به این تعداد ماهیانه دو میلیون و 200 هزار تومان پرداخت می شود.
نماینده مردمی و ایثارگر مجلس شورای اسلامی ادامه داد؛ با مذاکرات با شرکت های خودروسازی ، برای جانبازان جسمی و حرکتی و بالای 50 درصد که تاکنون موفق به دریافت خودرو نشده اند ، به انها خودرو واگذار خواهد شد.
وی اظهار داشت؛ در مورد بیمه تکمیلی این قشر معزز ، 5 هزار میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی در سال جاری لحاظ شده است.
رییس فراکسیون ایثارو شهادت مجلس شورای اسلامی در خصوص تسهیلات مسکن برای ایثارگران و جانبازان در سال جاری اضافه کرد؛ در خصوص تسهیلات مسکن امسال، مقرر شد وام فوق 200 تومان باشد که این موضوع را در یک حکم مورد تاکید قرار دادیم. ضمن اینکه نمایندگان ایثارگر مجلس، هر پیشنهادی داشته باشند به فراکسیون ارائه و فراکسیون به جد ان را دنبال و پیگیری می کند.
نماینده مردمی و انقلابی رباط کریم ، بهارستان و پرند در مجلس یازدهم تصریح کرد؛ در مورد پاداش پایان خدمت برای ماده 38 نیز مبالغ مناسبی در نظر گرفته شده است و برای تامین پاداش پایان خدمت جانبازان و ایثارگران و خانواده شهدا مبالغ مناسبی در سال جاری لحاظ شده و در بند " و" پیش بینی شده است.
رییس فراکسیون ایثار و شهادت افزود؛ در بخش خدمات رفاهی در سال 99 مذاکراتی با برخی سازمان ها داشتیم که تلاش می کنیم این تلاش ها در سال جاری شدت گرفته و نتایج و دستاوردهای خوبی برای خانواده معزز جانبازان و خانواده شهدا در پی داشته باشد.
دکتر نوروزی افزود؛ تمام این برنامه ریزی ها به همراه سایر ایثارگران مجلس فراهم و به ثمر نشسته است.

لینک کوتاه
اقدامات تسهیلاتی فراکسیون ایثارگران خانواده شهدا

اخبار مرتبط