دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از آغاز بهره برداری از 39 پروژه اقتصادی-فرهنگی-اجتماعی در مناطق آزاد و ویژه با دستور رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، حمیدرضا مؤمنی ازندریانی در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که پیش ازظهر امروز 5 فروردین با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهورافتتاح شد، گفت: دولت به توسعه اجتماعی – فرهنگی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی توجه ویژه داشت و از همین رو حمایت از طرح‌های قرآنی و فرهنگی را در مناطق آزاد در دستور کار قرار داده است.
 
وی ادامه داد: وجود 3 هزار و 400 حافظ قرآن در مناطق آزاد و تبدیل قشم به شهر قرآنی با بیش از 3 هزار حافظ قرآن، ترویج پیاده روی اربعین از مرز شلمچه، حمایت از ساخت هزار مدرسه، حمایت از توسعه مدارس روستایی و 7 هزار دانش آموز روستایی، ساخت 28 ورزشگاه حرفه‌ای در مناطق آزاد، ساخت بیمارستان و ترویج گردشگری سلامت در مناطق آزاد، رشد 65 درصدی تعداد هتل‌ها و ورود سالانه 10 میلیون گردشگر به مناطق آزاد کشور از مهمترین برنامه‌های فرهنگی – اجتماعی دولت در مناطق آزاد است.
 
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه 32 منطقه ویژه و 8 منطقه آزاد در کشور داریم، افزود: 23 طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی در دولت به تصویب رسیده است.
مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: 21 منطقه ویژه اقتصادی نیز از این 32 منطقه به سازمانهای تخصصی دولتی و بخش خصوصی واگذار شده است.
به گفته مؤمنی امروز 39 پروژه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با سرمایه گذاری 5 هزار و 800 میلیارد تومان و اشتغال مستقیم 5 هزار و 400 نفر به بهره برداری رسید.

لینک کوتاه
بهره برداری ۳۹ پروژه جدید مناطق آزاد دستور روحانی

اخبار مرتبط