نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: 9 میلیارد یورو پولی که برای واردات کالاهای اساسی پرداخت شده بود الان مشخص نیست که به چه کسانی و جهت واردات چه محصولاتی داده شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، محمدحسن آصفری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی، گفت: روز گذشته، گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه در مجلس قرائت شد که بر اساس آن 14 میلیون و 800 میلیون یورو برای واردات کالا به برخی از شرکت‌ها پرداخت شده اما تاکنون کمتر از شش میلیارد یورو از آن وارد کشور شده است.
 
وی بیان کرد: از سوی دیگر مشخص نیست این کالاهایی که وارد شده، کالای اساسی و مورد نیاز مردم بوده یا خیر و درخواست بنده از رئیس قوه قضائیه آن است که این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.
 
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 9 میلیارد یورو پولی که برای واردات کالاهای اساسی پرداخت شده بود الان مشخص نیست که به چه کسانی و جهت واردات چه محصولاتی داده شده و باید مشخص شود که برای بازگشت این پول‌ها به خزانه چه اقداماتی صورت گرفته است.
 
آصفری همچنین تذکری به رئیس بانک مرکزی داد و گفت: بانک‌ها جان مردم را به لب رسانده و با دریافت سودهای بالا از وام‌های کم، موجب نارضایتی و گلایه‌مندی مردم شده‌اند.
 
وی تصریح کرد: متأسفانه مردم گله مند هستند که چرا برخی از افراد می‌توانند وام چند ده میلیاردی بگیرند و از سوی دیگر مردم عادی برای دریافت وام 10 میلیون تومانی دچار مشکل هستند و این موضوع باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

لینک کوتاه
سرنوشت مبهم ۹ میلیارد یورو ارز اختصاصی واردات کالاهای اساسی

اخبار مرتبط

نظرات شما