سید جواد ساداتی نژاد،رییس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: گرانی مرغ و تخم مرغ قابل پیش‌بینی بود .

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، وی در برنامه عیار با بیان اینکه ماهانه باید 100 میلیون قطعه جوجه ریزی شود، افزود: مشکل امروز بازار مرغ به 45 روز پیش از این برمی‌گردد؛ زمانی که مرغداران به دلیل تعیین قیمت دستوری و بالا بودن هزینه‌ها اقدام به جوجه ریزی نکردند.
ساداتی نژاد درباره بازار مرغ شب عید هشدار داد: برای نوروز و ماه رمضان باید تعداد جوجه ریزی به 120 میلیون قطعه برسد و اگر دولت اکنون در این زمینه اقدام نکند نوروز و ماه رمضان سختی خواهیم داشت.
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: نهادههای دامی با ارز 4200 تومانی به دست تولید کننده نمی‌رسد، از این رو طی هفته های گذشته مشخصا برای گرانی مرغ و تخم مرغ هفته ای دو جلسه در کمیسیون داشتیم و از اعضای دولت برای چرایی این موضوع پاسخ خواستیم.
وی با اشاره به اینکه وزرای صمت، کشاورزی، گمرک، سازمان بنادر و بانک مرکزی در این جلسات حضور داشتند ،تاکید کرد: متاسفانه چند وجهی بودن اختیارات باعث شده کشمکش بین اعضای دولت زیاد باشد و هر کدام دستگاه دیگر را مقصر می دانند .
 
وی تاکید کرد: مشکل اصلی که در بازار مرغ ایجاد شده ناشی از عدم تمرکز مدیریت است.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه عدم هماهنگی در دولت باعث نابسامانی است افزود: هر جا ارز دو نرخی شود، فساد ایجاد می‌شود و پرداخت ارز 4200 تومانی از ابتدا کار اشتباهی بود. قطعا ارز باید تک نرخی شود و به جای تخصیص یارانه در ابتدای زنجیره به بخش تولید یا مصرف اختصاص یابد.

لینک کوتاه
تاثیر تحولات نرخ ارز قیمت مرغ

اخبار مرتبط

 قیمت جدید مرغ اعلام شد

قیمت جدید مرغ اعلام شد

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی درباره نرخ مصوب مرغ گفت: نرخ 78 هزار تومانی به نظر ما در وزارت... 29 دی 1402

نظرات شما