یغوب رضازاده نماینده پرتلاش و پیگیر سلماس در مجلس شورای اسلامی در خصوص پروژه های نیمه فعال و راکد گفت ؛ طی شش ماه اخیر با نشست ها و جلسات مکرری که با مسئولین اجرایی کشور داشتیم توانستیم طرح های نیمه فعال را مجددا فعال کنیم تا مردم طمع وشیرینی استفاده از این پروژه ها را ببرند.

به گزارش نسیم اقتصاد، عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد؛ یکی از این پروژه ها ، بیمارستان جدید سلماس است که در سال 93 کلنگ زنی شده و در سال 95 با حدود 25 درصد پیشرفت پروژه در اسکلت بندی راکد مانده بود، این نماینده پرکار مجلس یازدهم یاداور شد؛ با جلسه ای که با معاون وزیر نیرو داشتم با اعتبار 30 میلیارد تومان بودجه برای اتمام طرح موافقت کردند.
و نامه اش را به نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه نوشتیم که ایشان هم با یک سوم این بودجه یعنی 7 میلیارد تومان سیمان ، میلگرد و ... موافقت کردند که به حساب پیمانکار واریز شد . وی تصریح کرد؛ خوشبختانه اکنون عملیات اجرایی پروژه شروع شده و با پیشرفت 80 درصدی در حال ساخت است که به یاری خدا تا پایان سال 99 اسکلت بندی ان تمام خواهد شد.
نماینده سلماس در مجلس شورای اسلامی افزود؛  از دیگر اقدامات مهمی که پیگیری کردیم پروژه منطقه ویژه اقتصادی سلماس است که از سال 88 کلنگ زنی شده و اخیرآ با بازدیدی که دکتر نیکزاد نایب رییس مجلس از منطقه داشتند یک اعتبار 20 میلیارد تومانی برای سال 99 در نظر گرفتند. یغوب رضازاده اضافه کرد؛ این اعتبار برای گاز رسانی، تیر برق و اب خواهد بود و با اسفالت خیابان ها شهر به سمت سرمایه گذاری خواهد رفت.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه گفت؛ سیلاب بند ویا سد بر روی رودخانه دیرعلی و اوریان سلماس تقریبا از سال 92کلنگ زنی شده بود و نقش این سد برای شهرستان حیاتی است.
رضازاده اظهار داشت؛ به خاطر کم ابی و مشکل دریاچه ارومیه این سد تعطیل و راکد مانده بود تا اینکه جلساتی با وزیر نیرو و رییس محیط زیست کشور برگزار کردیم و قول مساعد دادند تا لایروبی و ترمیم اطراف سد را انجام دهند، البته در صورتی که در این خصوص کوتاهی از سمت وزارت نیرو و یا محیط زیست رخ دهد سد تخریب می شود و باید جوابگو باشند که امیدواریم به قول ها و وعده هایی که دادند جامه عمل بپوشانند.

رضازاده در خصوص جاده های روستایی منطقه یاداور شد؛ تقریبا نیمی از جاده های روستایی قبلا اسفالت شده بود ، با مذاکرات و جلساتی که با وزیر راه و شهرسازی و معاونین ایشان داشتم قول مساعد اسفالت برای روستاهایی که جاده خاکی دارند در اسرع وقت دادند که طی این مدت با پیگیری هایی که با وزارت راه انجام دادم زیر ساخت راه ها انجام شده و ادامه عملیات شروع شده و اسفالت بقیه محورها هم اماده می شود. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان افزود؛ برای رفاه حال مردم پیگیری از طرح های راکد و اجرای پروژهای جدید عمرانی - صنعتی را در سلماس با جدیت هرچه تمام ادامه خواهم داد.

لینک کوتاه
جدیت و پیگیری تمام طرح های عمرانی اتمام