انجمن شرکت های هواپیمایی نرخ جدید پروازهای داخلی را اعلام کرد که بر این اساس، سقف قیمت بلیت تهران-مشهد یک میلیون و 354 هزار و کف آن 647 هزار و 500 تومان تعیین شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، انجمن شرکت‌های هواپیمایی دامنه نرخ بلیت پروازهای داخلی را به روز رسانی کرد و از ابتدای مهرماه نرخ‌های جدید اعمال می‌شود.
 
بر اساس این نرخ نامه، تعداد پروازهای با قیمت بالای یک میلیون تومان افزایش چشم گیر داشته و در بیشتر مسیرها، حداکثر قیمت بلیت بالای یک میلیون تومان است.
 
همچنین حداقل قیمت بلیت نیز در چند مورد 500 هزار تومان و در سایر موارد 600 تا 700 هزار تومان نرخ گذاری شده است.
 
گران‌ترین قیمت بلیت برای مسیر تبریز-بندرعباس با حداکثر قیمت دو میلیون و 674 هزار و 200 تومان بوده، همچنین مسیر کرمانشاه- بندرعباس در حداکثر قیمت خود 2 میلیون و 60 هزار تومان تعیین قیمت شده است.
 
قیمت بلیت کیش-تبریز نیز جزو بلیت‌های بالای دو میلیون تومان بوده و به نرخ دو میلیون و 571 هزار و 300 تومان به فروش می‌رسد. پرواز ماهشهر-مشهد هم 2 میلیون و 30 هزار تومان به مشتریان فروخته خواهد شد.
 
در سایر پروازها نیز حداکثر قیمت بالای یک میلیون تومان است که به عنوان مثال پرواز ارومیه- کیش، ساری- کیش، کرمانشاه- کیش، کرمانشاه- قشم، رشت-عسلویه بین یک میلیون و 800 تا یک میلیون و 900 هزار تومان فروخته خواهد شد.
 
حداکثر قیمت بلیت پرواز تهران-مشهد یک میلیون و 354 هزار تومان و حداقل نرخ این مسیر 647 هزار و 500 تومان اعلام شده است.
 
قیمت بلیت پروازهای تهران-کیش و تهران-قشم هم به ترتیب بین «700 هزار تا 1 میلیون و 750 هزار» و «722 هزار تا 1 میلیون و 890 هزار» تومان دامنه گذاری شده‌اند.
 
گفتنی است آخرین بار خرداد ماه امسال و به بهانه شیوع کرونا و کاهش درآمد شرکت‌های هواپیمایی، نرخ بلیت پروازهای داخلی افزایش یافته بود اما این بار به بهانه افزایش قیمت دلار این اتفاق مجدداً پس از تنها 4 ماه رخ داده است.
 
مدیران سابق سازمان هواپیمایی کشوری پیشتر اعلام کرده بودند که 55 درصد هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی، ارزی است؛ اما مدیران جدید این سازمان هنوز درباره این موضوع اظهار نظر نکرده‌اند.

لینک کوتاه
قیمت بلیت پروازهای داخلی میلیونی مسیرهای بالای ۲ میلیون تومان

اخبار مرتبط