دکتر سید محمد پاکمهر نماینده پرتلاش بجنورد ، مانه ، سملقان ، گرمه ، جاجرم ، راز و جرگلان است که از ورودش به مجلس با جدیت پیگیر پروژه های نیمه فعال و راکد بوده و با رایزنی و مذاکرات با مدیران اجرایی در پی به انجام رسیدن این پروژه هاست.

به گزارش نسیم اقتصاد، دکتر پاکمهر نماینده مردم بجنورد ، مانه ، سملقان، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان با اشاره به پیگیری پروژه های منطقه گفت ؛ مجمع نمایندگان استان از معاون اول رییس جمهور درخواست دیدار دارند تا در مورد پروژه های مهم راه اهن گرگان-بجنورد و مشهد به نتایج قابل قبولی برسند. این نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد؛ پروژه راه اهن بیش از چهار بار کلنگ زنی شده ، این پروژه یکبار توسط رییس جمهور ، یکبار رییس مجلس وقت و دو بار با دو وزیر کلنگ زنی شده ولی متاسفانه با گذشت 15 سال از شروع این پروژه متاسفانه گلنگ زنی ها اثرگذار نبوده . نایب رییس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس اظهار داشت؛ این پروژه در سال 91 در سفر مقام معظم رهبری جزو پروژه های سفر معظم له بوده و اجرای ان مورد تاکید مقام معظم رهبری بود که بعد از ان 19 مهر سال 91 به دستور حضرت اقا در بهمن ماه همان سال به دستور دکتر نیکژاد وزیر وقت راه وشهرسازی ، مجددا کلنگ زنی شد.
دکتر پاکمهر افزود؛ این پروژه مشهور شده به کلنگ زنی توسط دولت ها و وزرا ، حتی با تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای پروژه ولی اجرای ان در بلاتکلیفی به سر می برد. ارزوی مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی سفر معاون اول رییس جمهور به استان است تا پروژه از این بن بست خارج و اجرایی شود.
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد؛ خراسان شمالی بین دو کانون گردشگری-سیاحتی در ساحل دریای مازندران و کانون زیارتی بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) واقع شده است.
وبیش از  20 میلیون مسافر و زائر تردد می کنندو داشتن صنایع بزرگی چون پتروشیمی ، سیمان ، نیروگاه سیکل ترکیبی ، کارخانه چغندرقند ، الومینیوم جاجرم، پولاد اسفراین و ده ها صنایع مادر دیگر از موقعیت استراتژیک خاصی برخوردار است.
رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در پایان گفت ؛ مجاورت با مرز ترکمنستان با داشتن 300 کیلومتر نوار مرزی و استعدادهای فراوان بازارچه های مرزی و داد وستد با کشور همسایه و وجود دو گذرگاه مرزی و گمرک سرخس- باجگیران و دو غارون در خراسان رضوی ، اجرای این پروژه مهم وحیاتی راه اهن مشهد -بجنورد-گرگان بیش از پیش ضروری می گردد.

لینک کوتاه
جدیت دنبال حل مشکلات راه اندازی راه اهن منطقه

اخبار مرتبط