در حالی که شاخص کل بورس امروز با رشد 33 هزار واحدی مواجه شده و در آستانه رسیدن به کانال 1.6 میلیون واحدی قرار دارد، حقوقی ها از وعده خرید سهام حقیقی‌ها طفره رفتند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در معاملات امروز شنبه (22 شهریور ماه) با رشد 2.16 درصدی مواجه شد و با 33 هزار و 600 واحد رشد، به رقم یک میلیون و 589 هزار واحد رسید.
 
در نیم ساعت ابتدایی معاملات، شاخص کل بورس با رشد 29 هزار واحدی روبرو شد و پس از آن، این رشد با شیب آرام ادامه یافت و در رقم یک میلیون و 589 هزار واحد ثابت مانده است.
 
شاخص هم‌وزن نیز با 633 واحد رشد، به 427 هزار واحد رسیده است. در دو ساعت گذشته از شروع معاملات امروز 815 هزار فقره معامله به ثبت رسیده که ارزش آنها بیش از 6,000 میلیارد تومان است.
 
در حال حاضر ارزش کل بازار 5,900 هزار میلیارد تومان اعلام شده و نمادهای «فارس»، «فولاد» و «فملی» با تأثیرگذاری 4 تا 5 هزار واحدی، بیشترین اثر را در رشد مثبت امروز بازار داشته اند.
 
در صف خرید معاملات امروز، «وبصادر» با تقاضای 763 میلیون سهم، به ارزش 265 میلیارد تومان بیشترین تقاضای سهام و در صف فروش نیز «وملی» با 7 میلیون و 600 هزار عرضه سهم، به ارزش 457 میلیون تومان بیشترین میزان عرضه را به خود اختصاص داده است.
 
گروه‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری و لیزینگ‌ها به همراه سیمانی‌ها بیشترین صف فروش را در اختیار دارند و بیشترین صف خرید نیز به پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها اختصاص دارد.
 
رشد مثبت امروز بازار در حالی است که قرار بود حقوقی‌ها از امروز اقدام به خرید سهام و بازارگردانی کنند که این اتفاق رخ نداده است. به عنوان مثال در صدر نمادهای با بیشترین میزان عرضه (صف فروش) 5 نماد قرار دارند که عمده خریدها از سوی حقیقی‌ها بوده و حقوقی‌ها کمترین سهم از حجم خرید را در اختیار دارند. خریداران حقوقی وبصادر 5.2 درصد، ثشاهد 0 درصد، خگستر 1 درصد، لپارس 0 درصد و حکشتی 7.6 درصد هستند.

لینک کوتاه
بورس ۳۳ هزار واحد مثبت حقوقی ها خُلف وعده