سخنگوی گمرک ایران، سازوکاری جدید را برای حل مشکل ترخیص کالاها و به ویژه کالاهای فسادپذیر، در برهه زمانی که سرویس استعلام ثبت سفارش وزارت صمت دچار مشکل شده است، تشریح کرد.
به گزارش
نسیم اقتصاد به نقل از مهر، سید روح اله لطیفی اظهار داشت: با عنایت به وقفه و قطعی سرویس استعلام ثبت سفارش وزارت صمت، از تاریخ هشتم مرداد 99 و عدم ارسال اطلاعات از طریق سرویس مذکور که منجر به بروز مشکلات جدی در فرآیند تشریفات گمرکی و ترخیص کالاهای اساسی و فسادپذیر در کشور شده است، ضروری است با توجه به اینکه ترخیص قطعی کلیه کالاهای تجاری از گمرک به غیر از موارد استثنا قانونی، در تمامی رویههای بانکی، واردات در مقابل صادرات و بدون انتقال ارز منوط به اخذ و ارائه کد رهگیری بانک است، کلیه گمرکات اجرایی ضمن توجه به تعهد سیستمی مأخوذه از صاحبان کالا و اظهار کنندگان درخصوص وجود و صحت اطلاعات ثبت سفارش، مکلفند با استفاده از کد رهگیری بانک، نسبت به فراخوانی اطلاعات اعلامیه تأمین ارز اقدام کرده و ضمن اطمینان از رعایت سقف ثبت سفارش از لحاظ تعداد، وزن و ارزش کالا و نیز ارائه مجوزهای قانونی، اقدام لازم درخصوص انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا صورت پذیرد.
سخنگوی گمرک ایران افزود: بدیهی است در خصوص اظهارنامههای مسیر سبز مطابق بخشنامه شماره 541952/99 مورخ 13 مرداد 99 کنترل فوق الذکر توسط کارشناسان درب خروج صورت پذیرد.
لطیفی گفت: در بخشنامه گمرک ایران تاکید شده است با عنایت به اهمیت و ضرورت موضوع، ضمن تأکید مجدد بر دقت کامل و مضاعف در بررسیهای مذکور، بدیهی است مسئولیت حسن انجام اجرای این بخشنامه برعهده بالاترین مقام مسئول گمرکات اجرایی است.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
ثبت سفارش کتابهای درسی سال تحصیلی 1403-1404 پایههای دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم،... 4 اردیبهشت 1403
وزیر صمت برای بررسی تکمیل سامانه جامع تجارت و راهکارهای جلوگیری از افزایش بیرویه ثبت... 18 آذر 1402
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی گفت: تغییرات روی کتب درسی انجام شده است و ثبت... 21 تیر 1402
مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی (تجارت خارجی) وزارت جهاد کشاورزی از ابلاغ سقف قیمتی ارزی... 11 تیر 1402
مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، از بازگشایی مجدد ثبت سفارشات چای دارای... 5 تیر 1402
نظرات شما