رئیس ڪمیسیون بهبود محیط ڪسب و ڪار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران، پتروشیمی را یڪی از پایه‌های اصلی حمایت از تولید دانست و گفت: در شرایط ڪنونی نقدینگی‌ها باید به سمت توسعه صنعت پتروشیمی هدایت شود.

به گزارش نسیم اقتصاد، محمدرضا نجفی‌منش، رئیس ڪمیسیون بهبود ڪسب و ڪار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران، در گفتگویی پتروشیمی را یڪی از صنایع مهم ، راهبردی و استراتژیڪ دانست و گفت: باید در شرایط امروز هنرمندانه از این مسیر عبور ڪرد، به‌گونه‌ای ڪه بیشترین مزیت‌ها و ڪمترین آسیب‌ها را ببینیم.
وی با تاڪید بر اینڪه جایگاه صنعت پتروشیمی در اقتصاد مشخص است، افزود: در صنعت پتروشیمی می‌خواهیم از خام فروشی به جایگاه‌های بالاتر برسیم. لازمه رسیدن به چنین هدفی این است محصولات با ارزش بالاتر تولید ڪنیم. همچنین باید اعتماد مردم را جلب ڪنیم تا نقدینگی به سمت توسعه صنعت پتروشیمی هدایت شود.
نجفی‌منش، سردمدار توسعه صادرات غیرنفتی را صنعت پتروشیمی دانست و تصریح ڪرد: باید با جذب سرمایه‌های جدید به پیشرفت این صنعت ڪمڪ ڪنیم. با وجود بدعهدی برخی ڪشورها، ایران در حوزه نفت و پتروشیمی و همچنین صادرات محصولات پتروشیمی، مشتری‌های خوبی دارد.
این عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: شرڪت‌های پتروشیمی درصد بسیاری از ارز ڪشور را تامین می‌ڪنند، جایگاه این صنعت به عنوان یڪ صنعت اشتغال‌زا در راس تحقق هدف جلوگیری از خام‌ فروشی قرار دارد و به عنوان یڪی از پایه‌های اصلی حمایت از تولید داخلی محسوب می‌شود.
وی بیان اینڪه صنعت پتروشیمی، باوجود برخی مشڪلات اقتصادی از جمله تغییر نرخ ارز و یا فشارهای اقتصادی آمریڪا، پیشرفت مناسبی داشته است، گفت: این صنعت بدون تردید یڪی از صنایع توسعه دهنده بخش اقتصادی ایران محسوب می‌شود.
رئیس ڪمیسیون بهبود محیط ڪسب و ڪار و رفع موانع تولید اتاق تهران، رونق صنعت پتروشیمی را غیرقابل انڪار دانست و افزود: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در صنعت پتروشیمی ایران، این صنعت هم اڪنون در ریل توسعه حرڪت قرار دارد. باید تسهیلات ویژه‌ای در تمامی بخش‌ها این صنعت قائل شد، زیرا یڪی از بخش‌هایی ڪه امروز باید مورد توجه جدی قرار گیرد، صنعت پتروشیمی است.

لینک کوتاه
لزوم هدایت نقدینگی‌ها سمت توسعه صنعت پتروشیمی

اخبار مرتبط

نظرات شما