با وجود کاهش بی سابقه تقاضا در بازار طلا این فلز گران بها طی چند هفته اخیر رشد قیمت را تجربه کرده است اما ماندگاری طلا در قیمت بالا تداوم نیافت.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، قیمت طلا از سطح 1517 دلار در پایان سال 2019 در ماه گذشته به رکورد بالای 1700 دلار صعود کرد و در 14 آوریل به به رکورد 1746 دلار و 50 سنت اوج گرفت که بالاترین حد در بیش از هفت سال اخیر بود.

حرکت قیمت نشان می دهد که طلا تحت تاثیر علاقه مندی سرمایه گذاران و نقش سنتی خود به عنوان دارایی امن در شرایط ابهام اقتصادی قرار دارد.

اما ماندگاری طلا در این قیمت تداوم نیافت و با پاندمی کرونا قیمت آن پایین آمد و امروز نیز این فلز گران بها با کاهش 0.12 درصدی به قیمت هر اونس 1.700.60 دلار رسید.این کاهش عقب نشینی طلا از مرز مقاومتی تا بازارهای جهانی تلقی می‌شود .

توسعه سریع عرضه پول از سوی بانکهای مرکزی و دولتها به همراه کاهش نرخهای بهره به نزدیک صفر هم مطمئنا از قیمت طلا پشتیبانی می کند. اما اگر قرار باشد آن طور که تحلیلگران بانک امریکا اخیرا پیش بینی کرده اند، هر اونس طلا در 18 ماه آینده به 3000 دلار صعود کند باید اقتصاد جهانی وضعیتی به مراتب بدتر از رکود بزرگ دهه 1930 را تجربه کند.

لینک کوتاه
طلا مرز روانی پایین

اخبار مرتبط

طلای جهانی رکورد زد

طلای جهانی رکورد زد

قیمت طلا امروز دوشنبه (20 مه) پس از آنکه داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده در هفته گذشته... 31 اردیبهشت 1403

طلا وارد مسیر نزولی شد

طلا وارد مسیر نزولی شد

قیمت طلا امروز چهارشنبه (15 می) در آستانه انتشار داده‌های کلیدی تورم در ایالات‌متحده که... 26 اردیبهشت 1403

نظرات شما