یک منبع آگاه گفت: همچنان کشمکش بر سر قیمت‌گذاری خودرو بین شوراى رقابت و ستاد تنظیم بازار وجود دارد اما به احتمال زیاد ستاد تنظیم بازار همچنان مرجع تعیین نرخ خودرو باقى خواهد ماند.

به گزارش نسیم اقتصاد، یک منبع آگاه با بیان اینکه امروز جلسه کمیته خودرو براى تعیین نرخ خودرو در سال جارى برگزار خواهد شد اظهار کرد: با توجه به اینکه هفته گذشته در جلسه کمیته خودرو تصمیم‌گیری بر سر نرخ خودرو در سال99 به نتیجه‌ای نرسید، قرار شد این هفته دوباره این موضوع بررسى شود که امروز این جلسه برگزار خواهد شد.

او افزود: همچنان کشمکش بر سر مرجع قیمت‌گذاری خودرو بین شوراى رقابت و ستاد تنظیم بازار ادامه دارد اما به احتمال زیاد امسال نیز مرجع قیمت‌گذاری، ستاد تنظیم بازار خواهد بود؛ همچنین قرار است درصدى بر نرخ خودرو افزوده شود که فعلا عدد و رقم آن مشخص نیست.

بر این اساس، با توجه به اینکه هر خودرو 23درصد زیر نرخ واقعى عرضه مى‌شود و خودروسازان به خاطر قیمت‌گذاری دستوری در سال98 با زیان هنگفتى مواجه شدند، به نظر مى رسد که اگر قرار باشد امسال هم ستاد تنظیم بازار مرجع تعیین نرخ خودرو باشد، عرضه خودرو با قیمت‌هاى سال گذشته نتیجه‌اى جز نابودى کامل خودروسازان نخواهد داشت.

لذا شنیده‌ها حاکى از آن است که این ستاد با افزایش 20درصدى نرخ خودرو در سال99 موافقت کرده اما اینکه خودروسازان به این درصد افزایش راضى باشند یا خیر هنوز مشخص نیست.

منبع: اقتصادآنلاین

 

لینک کوتاه
قیمت‌گذاری خودرو نرخ

اخبار مرتبط

نظرات شما