مدیرکل کمیته امداد خراسان‌ جنوبی از بهره‌برداری سه هزار و 500 واحد مسکن محرومان استان تا شهریورماه امسال خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد، رضا سلم‌آباد دوشنبه هشتم اردیبهشت اظهارکرد: اسفندماه 97 با سفر نوبخت به خراسان‌ جنوبی احداث 10 هزار واحد مسکن محرومان در استان کلید خورد که از این میزان سهم کمیته امداد و بنیاد مسکن هر کدام پنج هزار واحد است.

وی با اشاره به این‌که ساخت پنج هزار واحد با اعتبار 40 میلیارد تومان در تعهد کمیته امداد قرار گرفت، بیان کرد: بیش از 13 هزار و 900 واحد مسکن مددجویان کمیته امداد استان غیرمقاوم و یا استیجاری است که در راستای رفع آن برنامه‌ریزی‌های جدی صورت می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان ‌جنوبی با بیان این‌که در فاز اول ساخت 800 واحد و در فاز دوم ساخت یک هزار و 700 واحد آغاز شد، بیان کرد: تاکنون یک هزار و 500 واحد به مددجویان کمیته امداد استان تحویل داده شده است.

سلم‌آبادی با اعلام این‌که در مجموع دو هزار و 465 مورد برای دریافت وام پرونده تشکیل داده‌اند که به دو هزار و 170 مورد از آنها وام پرداخت شده، اضافه کرد: همچنین چهار هزار و 211 مورد برای اخذ پروانه معرفی شدند که از این تعداد سه هزار و 35 واحد پروانه ساختمانی را اخذ کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع دو هزار و 246 واحد تا مرحله اجرای فونداسیون، یک هزار و 923 واحدتا مرحله اجرای اسکلت، یک هزار و 462 واحد تا مرحله اجرای سقف و یک هزار و 564 واحد نیز تا مرحله دیوارچینی پیش رفته است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌ جنوبی با اعلام این‌که تاکنون برای احداث مسکن محرومان کمیته امداد بالغ بر 800 میلیارد ریال هزینه شده است، خاطرنشان کرد: شهریورماه امسال سه هزار و 500 واحد مسکن محرومان استان به بهره‌برداری می‌رسد.

سلم‌آبادی با اشاره به تسهیلات پرداختی برای ساخت مسکن محرومان، مطرح کرد: برای ساخت هر واحد 25 میلیون تومان از طرف سازمان برنامه و بودجه، 10 میلیون تومان کمک بلاعوض کمیته امداد و 15 میلیون تومان از طرف صندوق امداد ولایت تسهیلات پرداخت می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

لینک کوتاه
بهره‌برداری ۳۵۰۰ واحد مسکن محرومان شهریور ماه