در معاملات اولیه بازار سهام روز دوشنبه، شاخص کل با رشدی 12 هزار واحدی وارد ابرکانال 700 هزارتایی شد.

به گزارش نسیم اقتصاد، در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با رشدی 12 هزار واحدی وارد محدوده 702 هزار تایی شد تا در نخسنین روز اردیبهشت  به کانال 700 هزارتایی ورود کند. این در حالی است که در مقایسه با روزهای قبل بازار شروع متعادل‌تری را داشت.

در 40 دقیقه ابتدایی معاملات بورس، بیش از 270 هزار معامله انجام گرفت که طی آن 2 میلیارد و 451 میلیون سهم با ارزشی بالغ بر 21 هزار میلیارد ریال داد و ستد شد. در این میان سه نماد فولاد، فارس و شبندر به ترتیب با 1034، 549 و 404 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در معاملات فرابورس نیز بیش از 800 هزار معامله صورت گرفت که ارزش این معاملات بیش از 10 هزار میلیارد ریال بود. در این بازار نیز دماوند، فرابورس و کوثر نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بودند.

در معاملات اول وقت امروز سه گروه بانکی‌ها، فراورده‌های نفتی و فلزات اساسی بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده‌اند و اکثر نمادهای انبوه سازی نیز در محدوده مثبت معامله می‌شوند.

بازار در حالی معاملات خود در روز دوشنبه را آغاز کرده که در دو روز گذشته بیش از 40 هزار واحد رشد داشته است. همچنین بر اساس تصمیم سازمان بورس چهار نماد شگویا، صبا، کوثر و تملت در خارج از ساعت معمول و از ساعت 12:35 تا 13:30 معامله خواهند شد. ساعت معامله نماد عرضه اولیه اخیر شستا نیز از 13:31 تا 14:30 خواهد بود. تدابیری که به دلیل کاهش فشار بر هسته معاملاتی اتخاذ شده است.

منبع: تجارت نیوز

لینک کوتاه
بورس وارد کانال ۷۰۰ هزار تایی

اخبار مرتبط

نظرات شما