جدیدترین نرخ ارز در سامانه نیما مربوط به 29 فروردین ماه است که بر این اساس نرخ خرید دلار نیمایی با کاهش 1208 تومانی به رقم 12 هزار و 491 تومان رسید و فاصله خود را با قیمت خرید دلار در صرافی ملی که 15 هزار و 250 تومان است، افزایش داد.

به گزارش نسیم اقتصاد، تازه‌ترین نرخ خرید دلار در سامانه نیما مربوط به 29 فروردین ماه است که بر این اساس میانگین نرخ خرید دلار با کاهش هزار و 208 تومانی 12 هزار و 491 تومان تعیین شده که در حدود 9 درصد کاهش یافته، همچنین آخرین نرخ فروش دلار در بازار ثانویه(نیما) نیز مربوط به تاریخ 28 فروردین است که 15 هزار و 454 تومان اعلام شده است.

گفتنی است، در اردیبهشت 97 بانک مرکزی از سامانه‌ ای به نام سامانه ارز نیمایی رونمایی کرد که این سامانه با هدف بهبود بخشیدن به بازار ارز و واردات کالا از طرف بانک مرکزی شکل گرفت.

براساس گزارشات بانک مرکزی تمامی خریداران متقاضیان بازرگانان و واردکنندگان کالا و تمامی فروشندگان و تامین کنندگان ارز و تمامی صرافی‌ها صادرکنندگان کالا باید برای تامین ارز پس از ثبت سفارش برای ورود کالا به درخواست خود را در این سامانه ثبت کنند و به فروش ارز حاصل از صادرات کالا در این سامانه بپردازند.

منبع: تجارت‌نیوز

 

لینک کوتاه
جدیدترین قیمت دلار نیما (۳۱ فروردین ۹۹)

اخبار مرتبط

نظرات شما