آنجایی که سیاست‌گذاران کشورهای گروه7 برای مدیریت شیوع ویروس کرونا و اثر اقتصادی آن متحد شدند، امید می‌رود که بانک‌های مرکزی بزرگ جهان نرخ بهره را کاهش دهند و این امر سبب شد تا قیمت هر اونس طلا به 1601.79 دلار برسد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از رویترز، آنجایی که سیاست‌گذاران کشورهای گروه 7 برای مدیریت شیوع ویروس کرونا و تاثیرات اقتصادی آن متحد شدند، امید می‌رود که بانک‌های مرکزی بزرگ جهان نرخ بهره را کاهش دهند و این امر سبب تا قیمت طلا در بازارهای جهانی تقویت شود.

هر اونس طلا با 12.35 دلار افزایش 1601.79 دلار فروخته شد؛ این فلز گران بها روز گذشته بیش از یک درصد افزایش قیمت را ثبت کرده بود.

ارزش شاخص دلار در نزدیکی کمترین قیمت یک ماه و نیم اخیر که در برابر سبدی از ارزهای بین المللی در روز گذشته ثبت شد، قرار دارد.

سرمایه‌گذاران اکنون بر روی کنفرانس جی7 متمرکز شده‌اند؛ جایی که وزرای دارایی و رؤسای بانک‌های مرکزی در مورد مدیریت شیوع ویروس کرونا گفتگو خواهند کرد.

قیمت طلا در روز جمعه در میانه فروش و برداشت سود سرمایه گذاران بیش از 4.5 درصد از ارزش خود را از دست داد، اما اکنون قیمت این فلز گران بها ترمیم شده است.

کاهش نرخ بهره، هزینه‌های نگهداری طلا که یک دارایی بدون بهره است را کاهش می‌دهد و همچنین بر ارزش دلار و اوراق قرضه که طلا با آنها قیمت گذاری می‌شود، تاثیر می‌گذارد.

منبع: فارس

لینک کوتاه
طلای جهانی صعود کاهش

اخبار مرتبط

 طلای جهانی پس رفت

طلای جهانی پس رفت

قیمت طلا برای دومین سقوط هفتگی متوالی تعیین شد و ‌می‌تواند نشانه‌های بیشتری در مسیر... 15 اردیبهشت 1403

نظرات شما