عضو هیات مدیره جامعه صنعت کفش ایران با بیان اینکه در صنعت کفش حساب ویژهای برای شب عید شده بود گفت: در شرایط فعلی تمام محاسبات تولیدکنندگان به هم خورده و اتاق بازرگانی کمپینی تحت عنوان نفس برای رفع مشکلات تشکیل داده است.
به گزارش
نسیم اقتصاد، علی لشگری با اشاره به اینکه تولیدکنندگان مطابق با برنامهریزیهای انجام شده 20 تا 30 درصد فروش سال خود را به بازار شب عید موکول کرده بودند اظهارکرد: متأسفانه از اول اسفندماه شیوع بیماری کرونا عاملی شده تا کسب وکارها قفل و هم تولید و توزیع کفش با مشکل روبهرو شود.
وی با اشاره به اینکه تقریبا بازار سوت و کور است و تک فروشان با خریداری روبهرو نیستند، افزود: در بخش تولیدکنندگان نیز آنها سفارشات را تولید و آماده ارسال کردهاند ولی از آن طرف فروشندگان نمیتوانند این محصولات را بفروشند تا پول تولیدکنندگان را بدهند.
این عضو هیات مدیره جامعه صنعت کفش ایران اضافه کرد: در بخش صنعت کفش حساب ویژهای برای شب عید شده بود که در شرایط فعلی تمام محاسبات تولیدکنندگان به هم خورده است. مستاجر از واحد تولیدی پول میخواهد کارگر منتظر پرداخت حقوق خود است و شبکه فروش نمیتواند محصولات را بفروشد تا بدهی خود را به تولیدکنندگان پرداخت کند. این مسلم است که در دو ماه آینده سفارشات در صنعت کفش کاهش پیدا کرده و اثرات مخرب این رکود خود را نشان خواهد داد.
لشکری با تاکید براینکه در شرایط فعلی کسبه و مردم باید به یکدیگر رحم کنند، تصریح کرد: طبق پیشنهاد اتاق بازرگانی کمپینی تحت عنوان نفس تشکیل شده است تا با بسیج بخش خصوصی بتوانیم ضمن مقابله با این بیماری راهکاری را برای کمک به واحدهای تولیدی به کار بگیریم. امروز این موضوع باید ساماندهی و در تمام تشکلهای کشور مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم یک راهکار جدی را برای مقابله با این بیماری به کار بگیریم.
وی با اعلام اینکه شیوع این بیماری عاملی شده تا بیکاری در بخش تولید افزایش پیدا کند، افزود: امیدواریم با همکاری تمام بخشهای خصوصی و بسیج مردم بتوانیم این شرایط را با موفقیت طی کرده و در نهایت ضمن حل مشکلات حمایت ویژهای را از تولیدکننده داخلی داشته باشیم.
منبع: تسنیم
لینک کوتاه
نظرات شما