وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از الکترونیکی شدن صدور مجوزهای مشاغل خانگی به صورت کامل خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد، محمد شریعتمداری از الکترونیکی شدن صدور مجوزهای مشاغل خانگی به صورت کامل خبر داد، اظهارکرد: با همکاری دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و واحد فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجوزهای مشاغل خانگی به صورت الکترونیکی صادرمی شود.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به مصوبه شورای‌عالی اداری مبنی بر توسعه خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی، برای تسریع در انجام کار، کاهش زمان و هزینه، تأمین رضایت و کرامت مردم، مبادرت به صدور مجوز مشاغل خانگی به صورت الکترونیکی کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که شفافیت و تسهیل گری در فرآیند صدور مجوز، از مزایای الکترونیکی شدن مجوزهای مشاغل خانگی است، ادامه داد: این طرح ابتدا در 4 استان ایلام، خراسان جنوبی، کرمان و گیلان به صورت آزمایشی اجرا شد و از سال آینده در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

گفتنی است؛ سامانه مشاغل خانگی به منظور تسهیل گری و تسریع در روند کار و عملیاتی کردن قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، توسط مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری، به نشانی ttps: //mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir تهیه و طراحی شد. همچنین در سال 1398 برای صدور مجوز مشاغل خانگی به صورت صد در صد الکترونیکی برنامه‌ریزی شد و درحال‌حاضر صدور مجوز بدون مراجعه حضوری است و کل فرآیند صدور مجوز مشاغل خانگی تماماً الکترونیکی شده است.

منبع: مهر

لینک کوتاه
خبر مهم وزیر کار مجوز مشاغل خانگی

اخبار مرتبط

نظرات شما