سامانه کدال آخرین وضعیت تولیدات ایران‌خودرو در دی ماه امسال را منتشر کرده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، طبق آمار منتشر شده ایران‌خودرو توانسته تعداد 51923 دستگاه خودرو را در دی ماه به تولید برساند. این در حالی است که میزان تولیدات این خودروساز 48717 دستگاه بود که با این حساب می‌توان متوجه شد که خروجی ایران‌خودرو 3206 دستگاه طی یک ماه افزایش داشته است. لازم به ذکر است که ایران‌خودرو توانسته در ماه دی مبلغ 29،037،569 میلیون ریال از طریق فروش محصولات خود کسب کند.

پرتیراژترین محصول ایران‌خودرو گروه پژو است که در ماه دی 36،512 دستگاه از این گروه تولید شده است. این آمار در ماه آذر 35،488 دستگاه بود که از همین ارقام می‌توان متوجه شد بخشی از میزان افزایش تولید به گروه پژو مربوط می‌شود. بعد از پژو گروه سمند قرار دارد که آمار تولید آن در ماه دی 7،864 دستگاه اعلام شده است که این عدد نیز نسبت به ماه آذر رشد داشته است. دنا نیز جایگاه سوم از لحاظ تیراژ را دارد که آمار تولید آن در ماه دی 4321 دستگاه بوده است.

اگر بخواهیم به خودروهای مونتاژ شده نیز اشاره کنیم در ماه دی 354 دستگاه از پژو 2008 به تولید رسیده که آمار این خودرو به صورت جدا از گروه پژو اعلام می‌شود. آمار تولید اعلام شده این خودرو در ماه آذر 209 دستگاه بود بنابراین می‌توان گفت تولید این خودرو رشد کرده است.



لینک کوتاه
آمار فعالیت‌ها ایران‌خودرو دی ۹۸ تولید پژو ۲۰۰۸

اخبار مرتبط

نظرات شما