معاون اول رئیس جمهور، آیین‌نامه اجرایی «تبلیغات در حوزه خدمات پولی و بانکی کشور» را برای اجرا به دستگاه‌های ذی ربط ابلاغ کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد، اعضای دولت با هدف ساماندهی و تمرکز تبلیغات پولی و بانکی در چارچوب مقررات مشخص و دقیق، آیین‌نامه اجرایی «تبلیغات در حوزه خدمات پولی و بانکی کشور» را در جلسه 8 دی 1398 تصویب کرد.

بر این اساس، انجام هرگونه تبلیغات در حوزه خدمات پولی و بانکی، تنها از سوی موسسات پولی و بانکی دارای اجازه‌نامه فعالیت از بانک مرکزی و در چارچوب این آیین‌نامه و قوانین و مقررات ناظر بر حوزه پولی و بانکی و بخشنامه‌ها و دستورات بانک مذکور مجاز است.

همچنین، موسسه پولی و بانکی دارای اجازه‌نامه تاسیس و یا مجوز پذیره‌نویسی از بانک مرکزی، موظف است قبل از انجام هرگونه تبلیغات مجوز لازم را از این بانک اخذ نماید.

افزون بر این، موسسه پولی و بانکی در صورت مغایرت تبلیغات خود با مقررات و ضوابط مربوطه، ایجاد اختلال در نظام پولی و بانکی و یا اشتباه، گمراهی و فریب اشخاص در خصوص خدمات پولی و بانکی، موظف به توقف تبلیغات خود است.

سازمان صدا و سیما، کانون‌های آگهی و تبلیغاتی و سایر سفارش گیرندگان تبلیغات و هم‌چنین شهرداری‌ها، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و ورزش و جوانان نیز موظفند به محض اعلام بانک مرکزی مبنی بر مغایرت تبلیغات مؤسسه پولی و بانکی با قوانین مربوط، نسبت به توقف فوری تبلیغات، اقدام و مراتب را به بانک مرکزی اعلام نمایند.

علاوه بر این، انجام تبلیغات در زمینه خرید و فروش تسهیلات و انواع سپرده بانکی و مجوزهای تأسیس و فعالیت مؤسسه پولی و بانکی، تبلیغات روی اسکناس‌، ایران چک‌ و مسکوکات منتشره بانک مرکزی و یا استفاده تبلیغاتی از آنها و هم‌چنین، هرگونه تبلیغات از طریق چاپ برگه‌های شبه اسکناس، شبه ایران‌چک‌ و ضرب شبه مسکوکات بانک مرکزی ممنوع است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه
آیین‌نامه تبلیغات حوزه بانکی ابلاغ

اخبار مرتبط