نایب رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا وجواهر گفت: جهش قیمت طلا و سکه منطقی بوده و قیمت‌های کنونی حبابی ندارد.

به گزارش نسیم اقتصاد، نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (یکشنبه) با رشد 170 هزار تومانی نسبت به روزگذشته به بهای چهار میلیون و 955 هزار تومان فروخته شد. همچنین هر گرم طلای خام 18 عیار 497 هزار تومان و هر مثقال طلا نیز دو میلیون و 156 هزار تومان به فروش رسید.

محمد کشتی‌آرای رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا وجواهر مطرح کرد: نرخ طلا و سکه جهش چشم‌گیری داشته که 2 عامل در این افزایش نرخ تاثیرگذار بوده است.

کشتی‌آرای بیان کرد: نرخ انس جهانی روال افزایشی داشته است که این موضوع تاثیر بسزایی در بازارهای مالی جهانی از جمله معاملات طلا در کشور می‌گذارد.

وی در تکمیل سخنان خود با اشاره رشد قیمت نفت مطرح کرد: افزایش قیمت‌ها در بازار جهانی در نهایت موجب رشد قیمت طلا در بازار‌های مالی می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا وجواهر با اشاره به یکی دیگر از دلایل موثر در افزایش قیمت طلا تشریح کرد: درحال‌حاضر شاهد تحولات سیاسی در دنیا هستیم و به دنبال این تحولات قیمت نفت افزایش پیدا کرده است و از طرفی قیمت نفت نقش مستقیمی در نوسانات طلا دارد.

این مقام آگاه افزود: بنابراین معاملات امروز بر اساس روال منطقی و دلایل قانع‌کننده‌ای انجام شد و انتظار  افزایش قیمت طلا و سکه را داشتیم.

کشتی‌آرای در خصوص این سوال مبنی بر اینکه این افزایش قیمت‌ ادامه پیدا می‌کند؟ پاسخ داد: به‌هیچ وجه نمی‌توان نوسان قیمتی طلا را در روز‌های آتی پیش‌بینی کرد و با آغاز معاملات در روز دوشنبه می‌توان واکنش‌های آن را ارزیابی کرد.

نایب رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا وجواهر با شاره به جهش قیمت 170 هزار تومانی سکه نسبت به روز گذشته، گفت: داد و ستدد‌ها بر اساس روال منطقی انجام می‌شود و حباب قیمتی در این میان نقشی نداشته است. به‌بیان دیگر حباب قیمتی در صورت افزایش عرضه و تقاضا به‌وجود می‌آید که در حال حاضر تغییری در هیچ‌یک از آنها نداشتیم.

لینک کوتاه
کشتی‌آرای افزایش قیمت سکه منطقی

اخبار مرتبط

قیمت جدید شکر اعلام شد

قیمت جدید شکر اعلام شد

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد گفت: پس از افزایش 40 درصدی قیمت خرید تضمینی... 23 اردیبهشت 1403

نظرات شما