نوسانی در بازار میوه و صیفی از حیث افزایش نرخ بنزین نخواهیم داشت.

به گزارش نسیم اقتصاد، گرانی بنزین تاثیری در بازار محصولات میوه و تره بار ندارد/کاهش نرخ گوجه فرنگی ظرف 10 روز آیندهاسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: هم اکنون تمامی محصولات میوه و تره بار جز پیاز و گوجه فرنگی از تعادل نسبی در بازار برخودار است.

وی افزود: با توجه به پایان فصل برداشت گوجه فرنگی دوره شهری و جابه جایی فصلی به مناطق گرمسیری، نرخ محصول با نوساناتی در بازار روبه‌رو شده است که ظرف 10 روز آینده با عرضه گوجه فرنگی بوشهر، نرخ به حداقل نسبی می‌رسد.

کارگر با اشاره به اینکه عمده گوجه فرنگی تهران از ورامین و کرج تامین می‌شد، افزود: این در حالی است که در فصل سرما، میزان تولید گوجه فرنگی به قدر چشمگیری کاهش یافته است که جوابگوی نیاز داخل نیست.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی ادامه داد: با وجود آنکه تامین‌کننده اصلی گوجه فرنگی استان فارس است، از این رو طی روزهای آتی با توزیع محصول از این استان دیگر کمبودی در عرضه نخواهیم داشت.
رشد چند برابری محصولات باغی عامل اصلی ثبات نرخ میوه در بازار
وی با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر نرخ گوجه فرنگی جوابگوی هزینه تولیدکنندگان نبود، بیان کرد: در ماه‌های اخیر به سبب ازدیاد عرضه در برابر تقاضا، نرخ به قدری کاهش یافت که دولت برای جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان اقدام به خرید توافقی محصول کرد که طبق روال همه ساله، نرخ محصولات صیفی همزمان با جابه جایی فصلی با نوساناتی روبه‌رو می‌شود که این امر طبیعی است.
کارگر با اشاره به اینکه گرانی بنزین تاثیری در نوسان نرخ محصولات میوه و تره بار ندارد، اظهار کرد: با توجه به آنکه اختلاف نرخ 50 تا 60 لیتر بنزین یک وانت بار در پی گرانی اخیر بر کل اجناس رقم چندانی نیست، از این رو نوسانی از حیث افزایش نرخ بنزین نخواهیم داشت.

وی در پایان درباره آینده بازار میوه در روز‌های آتی تصریح کرد: با توجه به تولید چند برابری محصولات باغی نسبت به مدت مشابه سال قبل پیش‌بینی می‌شود که نوسان خاصی در بازار رخ ندهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه
کاهش قیمت گوجه فرنگی ظرف ۱۰ روز آینده

اخبار مرتبط

نظرات شما