نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه‌سازی استان تهران گفت: هم اکنون نرخ یک خودروی عادی در دنیا 6 هزار دلار است که با احتساب نرخ دلار در حدود 70 میلیون تومان می‌شود بنابراین نباید انتظار خودروی 40 میلیون تومانی برای جایگزین پراید داشته باشیم.

به گزارش نسیم اقتصاد، سعید صبوری با تاکید بر این که در حالی که نرخ یک موتور خارجی در بازار به 150 میلیون تومان رسیده چگونه توقع تولید خودرو جایگزین پراید با نرخ فعلی داریم، اظهار کرد: در حذف خودروهای بی‌کیفیت و قدیمی از چرخه تولید شکی نیست اما با افزایش هزینه‌های فعلی و 10 برابر شدن نرخ دلار نسبت به 10 سال قبل نباید انتظار داشته باشیم که خودروی جایگزین پراید، هم نرخ فعلی این خودرو باشد.

وی با اشاره به فعالیت حدود یک میلیون نفر در صنعت خودرو تصریح کرد: این تعداد نیروی انسانی با احتساب خانواده‌های آنها عددی بالغ بر 5 میلیون نفر می‌شود بنابراین با توجه به این میزان ارتزاق‌کننده هرگونه اظهارنظر غیرکارشناسی و سوءنظر هب این صنعت، صنعت خودرو را به نابودی می‌کشاند.

صبوری ادامه داد: درحال‌حاضر نرخ متوسط یک خودروی به روز و شیک در دنیا در حدود 10 هزار دلار است که این رقم با نرخ دلار فعلی اعدادی به مراتب بالاتر از نرخ خودروهای فعلی است.

نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه‌سازی استان تهران با تاکید بر این که باید هوشیار باشیم، تصریح کرد: باید ضمن استفاده از قطعات با کیفیت و تولید به روز نسبت به بروزرسانی طراحی‌ها اقدام کنیم و در عین حال نیز ذهن خود را نسبت به صنعت خودرو بهبود ببخشیم چرا که برخی از تفکرات فعلی در خصوص صنعت خودرو به برداشت‌های اشتباه از این صنعت بازمی گردد.

وی با اشاره به اظهارات مطرح شده در خصوص نقش پررنگ پراید در تصادفات اظهار کرد: با وضعیت جاده‌ای و همچنین قوانین راهنمایی و رانندگی و در عین حال لوازم قاچاق موجود در بازار وقتی تاکید می‌شود که میزان تصادف پراید بیشتر است باید اعلام شود که این امر به دلیل تعدد بالای این خودروها در بازار است و طبیعی است تلفات بیشتری داشته باشد.

منبع: خودروکار

لینک کوتاه
جایگزینی پراید نرخ فعلی

اخبار مرتبط

قصه پرواز پراید!

قصه پرواز پراید!

قیمت خودرو طی سال‌های اخیر جهش‌های فراوانی را پشت سر گذاشت. این رشد قیمتی تحت تاثیر... 22 اردیبهشت 1402