گزارش‌ جدید وزارت راه و شهرسازی حاکی از این است که قیمت خانه در منطقه یک تهران در شهریورماه امسال ریزش قیمتی قابل توجهی داشت؛ تا جایی که میانگین قیمت هر متر مربع خانه در این منطقه از رقم 29 میلیون و 212 هزار تومان در مردادماه به رقم 24 میلیون و800 هزار تومان در شهریور ماه رسید.

به گزارش نسیم اقتصاد، بر اساس جدیدترین گزارش دفتر اقتصاد و برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی از وضعیت معاملات مسکن در پایتخت در شهریور ماه امسال کاهش قیمت خانه ادامه دارد و به رقم میانگین 12 میلیون و 969 هزار تومان رسیده است. این رقم در مرداد ماه 13 میلیون و 187 هزار تومان بود.

از ابتدای تابستان امسال و همزمان با کاهش معاملات مسکن در شهر تهران و آغاز دوره رکود، قیمت هر متر مربع خانه در پایتخت با روند کاهشی مواجه است.ایرنا پیش تر در گزارشی با عنوان شکست حباب قیمت مسکن در برخی محلات شهر تهران از کاهش قیمتها در ماه شهریور خبر داده بود.

بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی، منطقه 5 تهران به عنوان پرمشتری‌ترین مناطق پایتخت هم چنان جایگاه خود را در جدول منتشر شده حفظ کرده است و خرید و فروش در این منطقه به نسبت حجم معاملات هنوز به حالت اغما نرفته است.

در شهریور ماه منطقه 5 با تعداد معاملات 404 خرید و فروش خانه جزو اولین مناطق تهران در تعداد معاملات مسکن است.

قیمت خانه در شهریورماه در این منطقه به قیمت هر متر مربع 15 میلیون و 161 هزار تومان رسید. این رقم در ماه گذشته 16 میلیون و 315 هزار تومان بود.

همچنین در کل شهریور امسال 2 هزار و 855 فقره معامله مسکن در تهران به ثبت رسید که در مقایسه یا سال گذشته از کاهش بیش از 70 درصدی معاملات مسکن در آخرین ماه تابستان خبر می‌دهد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه
خانه متری ۴.۵ میلیون تومان ارزان

اخبار مرتبط

نظرات شما