بر اساس آخرین رتبه ‌بندی برترین موسسات مالی اسلامی در جهان که توسط نشریه بین‌المللی بنکر در سال 2018 منتشر شد، بانک قرض الحسنه مهرایران در صدر موسسات مالی اسلامی در جهان قرار گرفت.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، بر این مبنا، نشریه بین‌المللی بنکر رشد دارایی های موسسات کاملا اسلامی و موسسات با باجه های اسلامی را مورد بررسی قرار داده است که بر اساس آن بانک قرض الحسنه مهرایران به عنوان بانک کاملا اسلامی با 61.1 درصد رشد و 3 هزار و 878 میلیون دلار دارایی منطبق بر شریعت، در رتبه اول بانک های ایران و رتبه برتر موسسات کاملا اسلامی دنیا قرار گرفت.
بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف جذب و تخصیص منابع قرض الحسنه با سرمایه اولیه 15 هزار میلیارد ریال در سال 1386 تاسیس شد و در حال حاضر 530 شعبه این بانک در سراسر کشور مشغول اعطای تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان واقعی جامعه می باشد.
این بانک از بدو تاسیس تا کنون بالغ بر 5 میلیون و 142 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش 412 هزار و 815 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرده است که نزدیک به 2 میلیون فقره این تسهیلات به اعتبار 189 هزار میلیارد ریال در سال 1397 و پنج ماه نخست سال 1398 پرداخت شده است.
نسبت مطالبات به مصارف بانک قرض الحسنه مهرایران در طول مدت فعالیت آن حدود یک درصد است و مانده منابع آن با اعتماد و استقبال مردم از خدمات و طرح های تسهیلاتی متنوع بانک بالغ بر 214 هزار و 362 میلیارد ریال است.
با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر جامعه، این بانک در سال 96 از 82 درصد و در سال 97 از 55 درصد رشد منابع قرض الحسنه بهره مند شده است و منابع بانک در 5 ماه نخست سال جاری نیز بالغ بر 26 درصد رشد داشته است.
شایان ذکر است، پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گزارش نشریه بین‌المللی بنکر درباره رتبه‌بندی برترین موسسات مالی اسلامی جهان در سال 2018 را ترجمه و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.
در این گزارش، آمده است: طی سال‌های اخیر، بازارهای مالی اسلامی به واسطه ارائه خدمات مالی قابل سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها، گسترش تنوع پرتفوی تولیدات و ارائه خدمات بیشتر در راستای جذب مشتریان جدید توانسته‌اند از رشد و توسعه قابل توجهی در بازارهای جهانی برخوردار شوند. در این راستا، رتبه‌بندی‌ انجام‌شده توسط نشریه بین‌المللی بنکر در ارتباط با برترین موسسات مالی اسلامی، نیز حاکی از این مسئله است که با وجود چالش‌های پیش‌روی نظام بانکداری اسلامی، این صنعت مالی در سال 2018، با سرعت بالا در حال افزایش بوده و علاوه بر رشد سریع دارایی‌های منطبق بر شریعت در هر منطقه، شاهد افزایش تعداد موسسات جدید و تازه تاسیس در بازارهای کمتر توسعه‌یافته نیز بوده است.

لینک دریاف فایل « برترین موسسات مالی اسلامی جهان در سال 2018 »
 
 

 

لینک کوتاه
بانک قرض الحسنه مهرایران موسسه مالی اسلامی برتر جهان سال ۲۰۱۸