کشتی‌آرای گفت: عوامل خارجی توانست بر قیمت داخلی طلا تاثیر بگذارد و پیش‌بینی می‌شود این افزایش نرخ ادامه‌دار باشد.

به گزارش نسیم اقتصاد، محمد کشتی‌آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز در مورد پیش‌بینی نرخ طلا و بررسی عامل محرک نرخ آن، اظهار کرد: نرخ طلا برای مدتی سِیر نزولی پیش گرفته بود که به علت جنگ تجاری امریکا و چین این رول متوقف و جریان‌ قیمت‌ها چهره افزایشی به خود گرفت.

کشتی‌آرای بیان کرد: در حقیقت جنگ تجاری امریکا و چین باعث شد تا نرخ انس جهانی طلا حدود 30 دلار افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف با اشاره به تاثیر قیمت‌های جهانی در بازار، بیان کرد: درحال‌حاضر داد و ستد به حداقل ممکن رسیده است و با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم انتظار می‌رود این کاهش خرید و فروش‌ها ادامه دار باشد.

وی مطرح کرد: نرخ ارز بیشترین اثر را در نرخ طلا و سکه دارد و به علت تثبیت نرخ ارز، بازار طلا نیز متاثر و به ثبات نسبی رسیده بود اما عوامل موثر دیگری در نرخ آن نفوذ دارند که یکی از این عوامل به رخداد‌های بین‌المللی و قیمت‌های جهانی بستگی دارد.

کشتی‌آرای مطرح کرد: نوسانات طلا و سکه با توجه به نرخ ارزی فعلی و نرخ جهانی افزایش داشته است که این افزابش منطقی است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف خبرداد: بانک مرکزی امریکا در جمع رسانه‌ها در رابطه با جنگ اقتصادی با چین اعلام کرد که احتمال وجود عوامل تحریک‌کننده اقتصادی نداشته باشند. این موضوع باعث می‌شود تا میل به سرمایه‌گذاری و خرید طلا افزایش پیدا کند که این امر زمینه ساز افزایش نرخ انس جهانی می‌شود. در نهایت با افزایش نرخ بازار جهانی، بازار داخلی نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که گمان می‌کنید این افزایش قیمت‌ها تا چه حدی ادامه پیدا می‌کند؟ بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی افزایش قیمت طلا و سکه را در روز‌های آتی قابل پیش‌بینی و انتظار است اما به طور کلی نرخ انس جهانی به پارادایم‌ها و فاکتور‌های اقتصادی بستگی دارد و عواملی که در کاهش و یا افزایش آن نقش آفرین هستند را نمی‌توان پیش از موعد پیش‌بینی کرد.

کشتی‌آرای در خاتمه سخنان خود گفت: بازار طلا نیز همانند بازار سرمایه بورس، آینده قطعی نمی‌توان برای آن پیش‌بینی کرد و در هر برهه زمانی باید با توجه به شاخص‌های کلی بررسی‌های لازم انجام شود.

لازم به ذکر است، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران امروز به 4میلیون و 146 هزار تومان و طلای 18عیار هم 416 هزار و 900 تومان شده است. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با نرخ 1526.9 دلار معامله می‌شود.

لینک کوتاه
افزایش قیمت طلا منطقی

اخبار مرتبط

قیمت جدید شکر اعلام شد

قیمت جدید شکر اعلام شد

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد گفت: پس از افزایش 40 درصدی قیمت خرید تضمینی... 23 اردیبهشت 1403

نظرات شما