کریمی گفت: با تحول و مدرن‌سازی در فاکتور‌هایی همچون تعاریف عملیاتی‌سازی، اجرایی، فناوری و مدیریتی بانکی می‌توان انتظار ورود جدی به سبک نوین بانکداری و به عبارت دیگر بانکداری الکترونیک را داشت.

به گزارش نسیم اقتصاد، چندی پیش برخی از دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکیداتی مبنی بر الزام در تصحیح ساختار‌های نظام بانکی و مدرن‌سازی آن داشته که بنا بر عقیده اقتصاددانان مطرح برای همسویی با بانکداری نوین در جهان و ایجاد رقابت سالم این امر حائز‌ اهمیت است.

علی اکبرکریمی عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز در مورد بهبود خدمات‌دهی بانک‌داری، اظهار کرد: برای بهینه سازی خدمات بانکی باید ضمن اطلاح زیرساخت‌ها به تکنیک‌‌های روز دنیا روی‌ بیاوریم.

وی تشریح کرد: بانکداری دیجیتال مفهوم نوینی است که در آن سعی به بهبود خدمات برخط (آنلاین) خدمات و محصولات بانکی است که به واسطه فناوری‌‌‌های جدید شکل می‌گیرد.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است: در بانکداری دیجیتال سعی شده تا به واسطه ابزار‌هایی همانند افزایش ارتباطات شبکه‌ها و رسانه‌ها، بررسی بازخورد‌های مشتریان، تمرکز بر نیازهای خدمات‌گیران و... از جمله کاربرد‌ها و مزیت‌های این سبک از بانکدادی است.

کریمی بیان کرد: برای فعال‌سازی بانکداری دیجیتال نیاز به پیش‌نیاز‌هایی احساس می‌شود و در واقع با تحول و مدرن‌سازی در فاکتور‌هایی همچون تعاریف عملیاتی‌سازی، اجرایی، فناوری و مدیریتی بانکی می‌توان انتظار ورود جدی به این حوزه را داشت.

لازم به ذکر است؛ امروزه بانکداری الکترونیکی در سطح بین‌المللی شامل تمامی خدمات پولی و مالی است که در محیط‌های رایانه‌ای در اختیار عموم قرار می‌گیرد. یعنی یک مشتری بانک می‌تواند خدمات پولی و بانکی‌اش را در هر نقطه جغرافیائی از بانک بگیرد.

به گفته‌ برخی از صاحب‌نظران این حوزه؛ حتی بانک‌های معروف دنیا هم تاکنون نتوانسته‌اند به مرزهای پایانی بانکداری الکترونیکی برسند و تنها تعداد بسیار اندکی از بانک‌ها در فضای کاملاً مجازی حضور دارند. بانکداری الکترونیکی مراحلی دارد و بسترهایی که باید آماده شوند تا به موجودیتی مکانیزه و الکترونیکی به‌دست بیاید. بسیاری از افراد به اشتباه مکانیزه شدن بانکداری را بانکداری الکترونیکی می‌دانند در حالی که مرحله اتوماسیون پیش‌نیاز بانکداری الکترونیکی است.

لینک کوتاه
۴ پیش‌نیاز تحول بانکداری الکترونیک