بازار خودروی اروپا طی نیمه نخست سال 2019 رشد منفی را تجربه کرد به‌طوری که در این بازه، برای نخستین‌بار از سال 2014 افت فروش 1/ 3 درصدی مجموع فروش را به 18/ 8 میلیون دستگاه خودرو رساند.

به گزارش نسیم اقتصاد، در این میان بهترین عملکرد را برندهای لانچیا، میتسوبیشی، لکسوس، داچیا و سیتروئن به ثبت رسانده‌اند. یکی از عوامل افت فروش خودرو متوجه اجرایی شدن مقررات کاهش آلایندگی کربنی وسایل‌نقلیه است که از سپتامبر 2018 کلید خورده است و بعد از آن تمامی خودروها باید پیش از تحویل به مشتری، از نظر هماهنگی با مقررات مزبور راستی‌آزمایی شوند.

کارشناسان حوزه خودرو پیش‌بینی می‌کنند که به دلیل همین مقررات، کاهش فروش در ادامه تابستان نسبت به سال گذشته روند کاهشی خود را ادامه خواهد داد. برای نمونه، تقاضا در ژوئن سال گذشته به بی‌سابقه‌ترین میزان خود رسید و رشد 2/ 5 درصدی را تجربه کرد درحالی که فروش در ژوئن امسال با افت 8/ 7 درصدی مواجه شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

لینک کوتاه
سقوط آزاد بازار خودروی اروپا

اخبار مرتبط

نظرات شما