شرکت سرمایه گذاری سرمایه و دانش موفق به انتشار پنجمین جلد از مجموعه مصاحبه های تخصصی دکتر حیدر مستخدمین حسینی(معاون وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی)در شهریور ماه می شود.

به گزارش نسیم اقتصاد، این مصاحبه ها که از سال 1389 در رسانه های مختلف کشور منتشر شده اند. شرایط اقتصادی هر دوره، رویکردهای تصمیم سازان اقتصادی و نظرات و پیشنهادهای کارشناسی برای اصلاح امور را ارائه داده است که به خوبی و در گذر زمان امکان مقایسه نتایج تصمیمات اتخاذ شده و دغدغه های کارشناسی را به مخاطب ارائه می دهد.
دکتر حیدر مستخدمین حسینی، اقتصاددان و کارشناس مدیریت و کارشناس بازار بورس ‌و سرمایه ایرانی است که در دولت قبلی جزو مشاوران و تئوریسین‌های برنامه اقتصادی دکتر علی طیب‌نیا وزیر سابق امور اقتصاد و دارایی بود.
وی دارای فوق لیسانس اقتصاد از دانشگاه علامه طباطبایی و فوق لیسانس صنایع از مرکز آموزش صنایع ایران و دکترای مدیریت از دانشگاه فنی “آخن” است که در دولت هشتم به عنوان معاون پارلمانی وزیر امور اقتصاد و دارایی وقت و ریاست هیأت مدیره بورس اوراق بهادار تهران را بر عهده داشت.
از وی به عنوان بنیان‌گذار تابلوی معاملات بورس ایران نامبرده می شود که در کارنامه اجرایی او ریاست سابق هیأت مدیره بورس، مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری توسعه، معاونت مالی و اقتصادی سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران به چشم می خورد.
شایان ذکر است که بخش هایی از این کتاب به انتشار دیدگاه های دکتر مستخدمین حسینی پیرامون علل رشد چک های برگشتی، راه های تقویت اقتصادملی، بهبود فضای کسب و کار، ضرورت حذف یارانه نقدی، راهبرد اقتصاد بدون نفت، مدیریت توسعه گرا، زنجیره معیوب سیستم اعتبار سنجی بانکی، تخمین معوقات بانکی و حرکت ملی برای رونق بورس اختصاص دارد.
 

لینک کوتاه
كتاب آسیب شناسی رویکردهای اقتصادی ایران

اخبار مرتبط

نظرات شما