رئیس اتحادیه صنف کفاشان دست دوز استان تهران ، از افزایش 20 درصدی قیمت محصولات این صنف خبر داد و افزود: صادرات بی رویه چرم دردسرهای زیادی را برای فعالان صنف کیف و کفش ایجاد کرده است.

رسول شجری رئیس اتحادیه  کفاشان دست دوز استان تهران در گفت و گو با نسیم اقتصاد، با اشاره به مشکلات این صنف همزمان با فشار تحریم ها اظهارداشت : کمبود مواد اولیه ای نظیر مواد پتروشیمی و پلیمری موجب شده است که  تولیدکنندگان در تولید کیف و کفش با مشکلات زیادی مواجه شوند.وی، با انتقاد از عدم حمایت دولت از صنف تولید کنندگان کیف و کفش کشور اظهارداشت: در حال اکثر تولید کنندگان از عدم حمایت  های دولت از تولید کندگان گلایه دارند. چرا که در حال حاضر تولید کنندگان صنف کیف و کفش فارغ از کمبود مواد اولیه در زمینه استفاده از ماشین آلات و دستگاه ها با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.
رئیس اتحادیه صنف کفش دست دوز استان تهران ، با اشاره به بیکاری گسترده کارگران فعال در این صنف اظهارداشت: رکود اقتصادی موجود در کشور و همچنین تحریم ها موجب بیکاری کارگران صنف کیف و کفش شده است.
وی، با انتقاد از صادرات مواد خام به خارج از کشور یاد آور شد: چرم و پوستی که برای تولید کفش استفاده می شود نه تنها در اختیار تولید کنندگان قرار نمی گیرد بلکه به شکل بی رویه ای به خارج از کشور صادر می شود.
این فعال صنف کیف و کفش، از تعطیلی واحدهای این صنف  خبر داد و افزود: هر ساله در این فصل سال میانگین بین 20 تا 25 جواز فعالیت در هر استان صادر می شد اما هم اکنون متاسفانه شاهد ابطال همین تعداد جواز هستیم .
شجری در خصوص افزایش قیمت محصولات کیف و کفش نیز یادآور شد: به دلیل اعمال تحریم ها و به تبع آن کمبود مواد اولیه ای که در بازار شاهدش هستیم قیمت کیف و کفش میانگین 20 درصد افزایش یافته است. این در حالیست که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری با افزایش مجدد قیمت محصولات در بازار مواجه شویم.
وی در ادامه یاداور شد: اگر برخی مناسبت‌ها مانند بازگشایی مدراس در ابتدای فصل پاییز یا مناسبت‌هایی مانند اعیاد و مناسبت‌های شادی مانند جشن‌های عروسی‌ها که موجب رونق بازار فروش می‌شود نبود، کسبه تحت پوشش این اتحادیه بسیار متضرر می‌شدند و ادامه فعالیت برایشان بسیار سخت یا ناممکن می شد.

لینک کوتاه
افزایش 20 درصدی قیمت کفش صادرات بی رویه چرم دردسر ساز

اخبار مرتبط

نظرات شما