بازار خودروهای قدیمی در حالی رونق گرفته است که در پایتخت بچه پولدارها نه‌فقط به شاسی‌بلندهای گرانقیمت و آخرین مدلشان می‌نازند که انواع خودروهای قدیمی از بنز و شورلت و جیپ و بیوک و فولکس و خودروهای ژاپنی معاصرشان گرفته تا پیکان‌جوانان خودمان، تب تند رقابت و چشم‌وهمچشمی را بین آنها راه انداخته است. خودروهایی که به خاطر توقف تولید و تاریخی‌بودنشان آس‌تر و خاص‌تر از هر خودرو گرانقیمت آخرین مدل نیز به‌شمار می‌آیند و داشتنش نه به صرف قیمت که به دلیل منحصربه‌فرد بودنش کار هرکسی نیست.

به گزارش نسیم اقتصاد، رئیس اتحادیه اوراق کنندگان اتومبیل با بیان این که خودروهای قدیمی همیشه متقاضیان خاص خود را دارد اعلام کرد: در حال حاضر قیمت خودروهای قدیمی برای اجاره شب عروسی میانگین ما بین 2 تا 3 میلیون تومان است.
محمد علی رحیمی دولت ضمن بیان مطلب فوق افزود: ماشین‌هایی که تولیدشان متوقف شده است، هرچه قدیمی‌تر و اورجینال‌تر باشند بهتر و گران‌تر هستند. در این بین بازار معامله‌گران خودروهای قدیمی هم گرم‌ شده است بی‌آنکه کسی بر آنها نظارت کند یا جایی برایشان نرخ تعیین کند. هرچه بتوانند می‌خرند و هرچه زورشان برسد می‌فروشند.
رئیس اتحادیه اوراق کنندگان اتومبیل درباره نحوه پیداکردن معامله‌گران خودروهای قدیمی، می‌گوید: من که شخصا در کار معامله خودرو قدیمی نیستم اما می‌دانم که راسته مشخصی ندارند و بیشتر به صورت اینترنتی آگهی می‌دهند و تعدادشان نیز آنقدر کم است که همه همدیگر را می‌شناسند.
وی با بیان این‌که بهترین دوره کاری برای اجاره خودرو روزهای منتهی به فروردین ماه و تعطیلات نوروزی است، ادامه داد: از پایان تعطیلات نوروزی تا سال بعد نیز رونق چندانی در این بازار وجود ندارد. اما با این حال کماکان اجاره خودروها برای برخی مراسم‌های خاص به ویژه مراسم ازدواج ادامه دارد.
رحیمی ادامه داد: مشتریان خودروهای اجاره‌ای می‌توانند پیش از تحویل خودرو آن‌را تست کنند. در هنگام عودت دادن خودرو نیز شرایط فنی و صحت کارکرد آن در همین حد چک می‌شود و در صورت وارد آمدن آسیب هزینه‌های آن از مشتری دریافت خواهد شد.
وی ادامه می‌دهد: البته تعداد خودروهای قدیمی اسقاط نشده در ایران نیز کم است و معامله‌گران به محض مشاهده یک خودرو قدیمی در کشور، یا حتی عکس آن، ردش را می‌گیرند و پیدایش می‌کنند و اینطور نیست که معامله‌گر تنها در تهران فعالیت و خریدوفروش کنم.
رئیس اتحادیه اوراق کنندگان اتومبیل، همچنین در خصوص فروش اسقاطی خودرو در بازار اعلام کرد و گفت: میانگین قیمتی که دولت برای خرید خودروهای اسقاطی تعیین کرده است میانگین بین دو میلیون تا دو میلیون و پانصد هزار تومان است.
وی در باره نحوه تامین خودروهای قدیمی نیز اعلام کرد: قطعات خودروهای قدیمی در بازارهای سیاهی از جمله شوش و کرج یافت می شود و نرخ آن براساس قیمت پیشنهادی فروشنده است.

لینک کوتاه
قیمت اجاره خودروهای قدیمی قطعات خودروهای قدیمی شوش و کرج

اخبار مرتبط