زیان سهامدارن بانکها به دلیل اقدام یک جانبه بانک مرکزی/ تاخیر در برگزاری مجامع بانکها منطقی نیستخبرگزاری آریا-یک کارشناس خبره اقتصادی درخصوص اطلاعیه اخیر بانک مرکزی به بانک ها مبنی بر گذاشتن پیش شرط برای برگزاری مجامع گفت: بهتر بود که چنین اطلاعیه هایی زودتر به بانک ها ابلاغ می شد تا بانک ها و موسسات در زمان برگزاری مجامع خود به مشکل نخورند.

به گزارش نسیم اقتصاد، هادی حق شناس در گفتگو با آریا آظهار داشت: مطابق سنوات گذشته همواره مجامع بانکها باید در نیم سال اول تا حداکثر تیرماه برگزار می شد اما اینکه چرا اطلاعیه بانک مرکزی مربوط به برگزاری مجامع بانک ها و موسسات مالی با تاخیر اعلام شده است جای تامل دارد.
نماینده سابق مردم بندر انزلی در مجلس در مورد عواقب برگزار نشدن مجامع بانک ها بیان کرد: مسلم است که عدم برگزاری مجامع برخی بانک ها و موسسات اعتباری بر تصمیم سهامداران تاثیر منفی خواهد گذاشت به طوری که موجب بی اعتمادی آنها به سرمایه گذاری در بانک ها خواهد شد.
وی متذکر شد: این مسئله درچنین فضای اقتصادی عوارض منفی برنظام بانک محور اقتصاد کشور وارد خواهد کرد.
 
هادی حق شناس تصریح  کرد: ازلحاظ منطق اقتصادی برگزاری مجامع بانک ها به منظور انضباط مالی و کمک به پرداختن معوقات بانکی صورت می گیرد و بررسی صورت های مالی و گزارش های حسابرسی امری ضروری است بنابراین عدم برگزاری آن عوارض جدی برای زیان سهامداران دربورس ، قفل شدن سهام بانک ها و کاهش ارزش بورسی باتوجه به میزان سهم بانک ها دربورس دارد.
وی ادامه داد: بدیهی است هرچقدر سهم بانک ها یا موسسات مالی در بورس بیشتر باشد میزان خسارت وارده ناشی از عدم برگزاری مجامع بیشتر خواهد بود و چنانچه سهم هر بنگاه یا بانکی دربورس کمتر باشد آسیب وارده کمتر خواهد شد .
 
این اقتصاددان خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از زیان سپرده گذاران و سهامداران بهتر است بانک مرکزی اطلاعیه های مهم را در زمان های بهتر و با ارائه فرصت های بیشتر به بانک ها تکلیف کند.

لینک کوتاه
زیان سهامدارن بانكها اقدام یك جانبه بانك مركزی برگزاری مجامع بانكها