اسماعیلی در آیین معارفه ملارحمان گفت: صفا، صداقت، پاکدستی از جمله مهم‌ترین ویژگی ملا رحمان، مدیرعامل جدید گل گهر است.

به گزارش نسیم اقتصاد، داریوش اسماعیلی رئیس نظام مهندسی ایران و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اکتشاف و اهمیت ظرفیت استخراج سخن گفت.

اسماعیلی گفت: از تمام کسانی که در زمینه صنعت و معدن فعالیت می‌کنند تشکر می‌کنم.
 
صفا، صداقت، پاکدستی و تجربه را از جمله مهم‌ترین خصوصیات ملارحمان عنوان کرد و گفت: آنچه که در بخش‌های معدن اتفاق افتاده و در بخش‌های دیگر نبوده، پدیده نقشه راه معدن است.
 
وی افزود: ما هیچ شکی نداریم که معدن می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در صادرات داشته باشد و همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند جایگزین نفت و گاز در صادرات شود.
 
وی با اشاره به اهمیت بخش خصوصی در استخراج گفت: در 1404 مجموعه‌هایی همچون گلگهر می‌تواند به عنوان بخش خصوصی در این زمینه تاثیر‌گذار باشد
 
وی در ادامه گفت: زیرساخت‌ها باید آماده‌سازی شود.
 
اسماعیلی گفت: در بخش اکتشاف به شدت نیاز به توسعه اکتشاف است. در سال 1404 بنا داریم که 55میلیون تن فولاد تولید کنیم و فرض ما این باشد که به ازای هر تن فولاد به طور متوسط 2.8 تن سنگ آهن نیاز داشته باشیم در نتیجه از 1404 سالانه نیاز به 160 میلیون تن سنگ آهن داریم تا به عنوان خوراک به کارخانجات بدهیم. چه میزان اکنون سنگ آهن داریم؟چیزی در حدود 3میلیارد تن ذخیره سنگ آهن حتمی شناخته شده است که اگر بخواهیم با یک ظریب 7 دهم میزان برداشت در کارخانجات کنسانتره را در نظر بگیریم در حدود 2.1میلیارد تن سنگ آهن داریم.
 
اگر این میزان را تقسیم بر 160میلیون تن کنیم عددی در حدود 13میلیون تن می‌شود اگر سنگ آهن ما همین میزان باشد تنها برای 13سال سنگ آهن برای معادن داریم.
 
مجموعه‌ای از صنایع معدنی ایجاد کرده‌ایم که اگر بخواهیم عمر 20 ساله برای کارخانه جات معدنی موجود در نظر بگیریم نیاز به 2 میلیارد تن سنگ آهن کم داریم کا نشان دهنده اهمیت اکتشاف سنگ آهن است.

لینک کوتاه
صفا صداقت پاکدستی ویژگی ملارحمان