انستیتو IIHS در امریکا به تست و بررسی خودروها می‌پردازد و آنها را رتبه‌بندی می‌کند. در مورد خودروهای 2019 تنها دو خودرو توانستند به بهترین میزان ایمنی در تست‌های این انستیتو دست پیدا کنند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از گسترش‌نیوز، این انستیتو امریکایی رتبه‌بندی را بر اساس ستاره انجام نمی‌دهد بلکه میزا ایمنی را بر اساس TOP SAFETY‌ و TOP SAFETY+ اعلام می‌کند. فاکتورهای مختلفی در تست و بررسی این خودروها و دسته‌بندی آنها وجود دارد که از نحوه مقاومت بدنه خودرو در هنگام تصادف تا میزان نوردهی چراغ‌ها در این مورد تاثیرگذار است. در رابطه بهترین ایمنی، 30 خودرو توسط این شرکت اعلام شد که توانستند در سال 2019 بهترین جایگاه را کسب کنند اما ماجرا به این سادگی نیست.

در صورتی که کمی بر روی این قضیه عمیق‌تر شویم این خودروها در بهترین شرایط و با آپشن‌های مختلف که توسط شرکت نصب می‌شوند توانستند بیشترین میزان ایمنی را دریافت کنند. در برخی موارد، شرکت‌های خودروساز نه تنها در خصوص امکانات رفاهی بلکه آپشن‌های ایمنی را به صورت جداگانه و با پرداخت پول بیشتر به خریداران ارائه می‌دهند. بنابراین اگر به دنبال ایمنی بالا باشید مجبور به پرداخت هزینه‌های بسیار بیشتری برای نصب سیستم‌های امنیتی در خودرو خواهید بود. در میان خودروهای ذکر شده، هیوندای سوناتا در بالاترین جایگاه قرار دارد اما دست یافتن به این مقام تنها در نسخه خاص و با فول‌ترین امکانات است.





در حقیقت از بین این 30 خودرو، تنها دو محصول توانسته‌اند واقعا و بدون پرداخت هزینه اضافی توسط مشتری به بیشترین ایمنی دست پیدا کنند. هوندا اینسایت یکی از این خودروها است که نرخ پایه آن از 22930 دلار شروع می‌شود و به طور کلی خودروی محبوبی محسوب نمی‌شود چرا که در سال 2018 تنها 12هزار دستگاه از آن فروخته شد. خودروی دیگر نیز جنسیس G90 است که با نرخ 70 هزار دلار توانسته ایمنی بالایی را کسب کند.

لینک کوتاه
ایمن‌ترین خودروها بدون تجهیزات