وقتی نفت و فرآورده‌‌های نفتی همچون نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نمایشگاه عرضه می‌شود نخستین جایی است که نشان می‌دهد، چقدر پیشرفت کرده‌ایم.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از گسترش نیوز، تهران برای بیست‌ و چهارمین بار است که میزبان نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی است.
این نمایشگاه با حضور شرکت‌هایی از سراسر ایران و جهان در ابعاد بین‌المللی برگزار می‌شود. آخرین دستاورد‌ها، توانمندی‌ها، اختراعات و نیاز‌ها در یک رابطه دوسویه بین عرضه‌کننده و متقاضیان تبادل می‌شود. سرمایه‌گذاران با امید به یافتن بهترین مرکز برای هدایت سرمایه خود به این نمایشگاه ‌می‌آیند و برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی، تبادل اطلاعات از جمله دستاورد‌های این رویداد بین‌المللی است.

احمد صرامی، عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در ارتباط با برگزاری نمایشگاهی با موضوع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: رسالت اول ایجاد نمایشگاه‌ها را می‌توان این‌گونه خلاصه کرد که نشان‌دهنده تبلور قدرت صنعتی یک کشور است. این تعریف در ارتباط با تمام نمایشگاه‌هایی که در موضوعات مختلف برگزار می‌شود صدق می‌کند.

وی در ادامه افزود: با توجه به پیشرفت‌هایی که در صنعت پتروشیمی رخ داده است، الزام برگزاری نمایشگاهی قدرتمند‌تر از پیش به‌ وجود آمده‌ است.

وقتی از تحریم صحبت می‌کنیم

صارمی در ادامه با بیان اینکه بازار‌سازی، بازایابی، تنوع محصول و تنوع بازار صادراتی از جمله موضوعاتی است که امروز بیشتر کار می‌شود گفت: در ایران تحریم‌های بسیاری در بخش‌های مختلف داشتیم. به شکل کلی وقتی از تحریم صحبت می‌کنیم ذهن به سمت تحریم مالی می‌‌رود. تحریم‌‌ها همیشه از جنس مالی نیست، تحریم کشتیرانی، بیمه، دانش فنی، کاتالیست، تامین مالی، سرمایه‌گذاری از جمله تحریم‌‌هایی است که بر یک کشور تحمیل می‌شود. این‌ تحریم‌‌ها موجب شد رشد اقتصادی ایران با مشکلاتی موجه شود.

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی بیان کرد: وقتی نفت و فرآورده‌‌های نفتی همچون نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نمایشگاه عرضه می‌شود نخستین جایی است که نشان می‌دهد، چقدر پیشرفت کرده‌ایم.

دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

وی در ادامه به اشاره به حضور دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: در صنعت و صنایع نفتی دانش‌بنیان‌ها در لایه‌های مختلف حضور پیدا کرده‌اند و شرکت‌ها از این حضور حمایت می‌کنند. دانشجو‌ها باید بیشتر از این‌ها به عرصه‌هایی مثل تولیدات فناورانه و علمی ورود پیدا‌ کنند و نیاز‌های صنعت ما را تامین کنند؛ چراکه در رسیدن به شکوفایی اقتصادی بخشی به دانش فنی بازمی‌گردد.

تاثیرات کاتالیست‌ها قطع یقین در صنعت نفت و پتروشیمی

صارمی در ارتباط با پیشرفت‌هایی که در کشور رخ داده است گفت: کاتالیست‌ها قطع یقین در صنعت نفت و پتروشیمی تاثیرات بسیاری دارد. پیشرفت‌های بسیاری در ارتباط با این موضوعات نو رخ داده است و در ادامه شکوفایی در این موضوعات از برون‌رفت منابع ارزی جلوگیری می‌کند.

وی در ادامه گفت: پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان سکان‌دار و شرکت‌های اقماری و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در بخش تامین تجهیزات و قطعات صنعت نفت به شکل منسجم کار کنند و هم‌زمان میزان تولید و سرعت پیشرفت اقتصادی را بالا ببرند.

اسم نمایشگاه، بین‌المللی است

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی افزود: اسم نمایشگاه، بین‌المللی است. نگاه حداکثری به حضور شرکت‌ها هلدینگ‌ها و لایه‌های تولید صنعت و تجارت می‌تواند تاثیرات بسیاری بر این صنعت بگذارد به این معنی که تنها چند ماه مانده به نمایشگاه، موضوع نمایشگاه رسانه‌ای نشود بلکه در اقدامی و در قالب برنامه‌های مدون و منظم عملیاتی شود.

ارتباطات گسترده در قالب بازاریابی

وی افزود: دوستان در بخش حکمرانی باید توجه داشته باشند کشورهایی که پایه اقتصاد نفتی دارند به‌واسطه وجود رقبایی که در ارتباط با جذب تولید‌کننده و مصرف‌کننده دارند باید در زمینه بازاریابی فعالیت‌ گسترده‌ای داشته باشند. زمانی که این بازاریابی به صورت مدام‌ انجام شود ارتباطات گسترده‌ای شکل می‌گیرد و در ادامه آن ارتقاء و پیشرفت به دنبال خواهد آمد. زمانی که فعالیت‌های این‌چنینی به شکل محدود و سالی یک‌بار اتفاق بیفتد نمی‌توان (در دوره‌ای که فعالان جهانی عرصه صنعت نفت مدام در حال شکل دادن رابطه‌های مختلف هستند) چندان امید به موفقیت داشت.

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در ادامه با بیان این موضوع که تبلور نتیجه عملکرد شرکت‌ها را می‌توان در نمایشگاه فیزیکی دید گفت:صنعت نفت از اهمیت بسزایی برخوردار است. باید صنعت نفتی از فرآورده‌های نفتی مجزا شود.

لینک کوتاه
تحریم‌‌ها جنس مالی فراورده های نفتی